اپلیکیشن

تلفن همراه

March 5, 2020
12:13 پنجشنبه، 15ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109491

اپلیکیشن «سامانه مقابله با کرونا» عرضه شد

وزارت بهداشت و سازمان‌های بهداشتی درمانی کشور با همکاری وزارت ارتباطات، از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور برای جلوگیری از نشر اخبار نادرست و توصیه‌های غیرعلمی، علاوه بر ارسال پیامک، سامانه‌های آنلاینی را نیز راه‌اندازی کرده‌اند. آنها در جدیدترین اقدام خود برای جلوگیری از مراجعه غیرضروری مردم به مراکز درمانی با همکاری وزارت ارتباطات اقدام به راه‌اندازی اپلیکیشن «مقابله با کرونا» کرده‌اند. کاربران می‌توانند پیش از مراجعه به مراکز درمانی به دلیل احتمال آلودگی به کرونا، با استفاده از این اپلیکیشن تست سلامت بدهند. علاوه برآن، در این اپلیکیشن که با نام «سامانه مقابله با کرونا» در دسترس است، لیست مراکز درمانی مرجع و بیمارستان‌ها با قابلیت تخلیه اضطراری معرفی شده است.
 
 اپلیکیشن «مقابله با کرونا» یا (AC19) به تازگی با همکاری وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات راه‌اندازی شده و از طریق کافه‌بازار در دسترس کاربران است.
 
افراد می‌توانند با ثبت‌ شماره موبایل خود در این اپلکیشن عضو شوند. این برنامه شامل ۵ قسمت «تست سنجش احتمال ابتلا به کرونا»، «اطلاع‌رسانی»، «اخبار»، «آموزش» و «لیست مراکز درمانی» است.در بخش پایینی اپلکیشن نیز آمار رسمی و به روز مبتلاشدگان به کرونا، بهبود یافتگان و فوت‌شدگان نمایش داده می‌شود.
 
 
سامانه مقابله با کرونا با هدف جلوگیری از مراجعه مردم به مراکز درمانی راه‌اندازی شد
 
در قسمت «تست سنجش احتمال ابتلا به کرونا» کاربران می‌توانند برای بررسی علائم بیماری، مشخصات خود و نزدیکان خود را وارد کنند و سپس با پاسخ به سوالاتی چون احساس لرز شدید ، سرفه خشک شدید، گلودرد شدید، احساس تنگی نفس شدید، میزان درجه تب، ابتلا به بیماری قلبی و فشار خون و بیماری‌‌خاص و بارداری و غیره، مشخص کنند که آیا مبتلا به کرونا هستند یا خیر. این تست‌ها ذخیره می‌شوند و کاربران با مراجعه دوباره به این تست‌ها می‌توانند وضعیت خود را به روز‌رسانی کنند. در بخش «اطلاع‌رسانی» آخرین اطلاعیه‌های ستاد استانی مبارزه با کرونا منتشر می‌شود.
 
 
کاربران علاوه بر خود می‌توانند برای نزدیکان خود نیز تست آنلاین کرونا بگیرند.
 
قسمت دیگری از این اپلیکیشن به آخرین اخبار سلامتی در حوزه کرونا اختصاص یافته است که شامل متن و ویدیو است. در بخش «آموزش‌ها» نیز وزارت بهداشت در قالب ویدیوهایی به آموزش در باب علائم کرونا، اصول پیشگیری از ابتلا به این ویروس در وسایل حمل‌ونقل عمومی، نحوه استفاده از ماسک، نحوه شست‌وشوی دست‌ها و توصیه‌های تغذیه و غیره پرداخته است.
 
 
در بخش «آموزش‌ها» به صورت ویدیو و عکس در مورد کرونا اطلاع‌رسانی می‌شود
 
«لیست مراکز درمانی» از دیگر بخش‌های این اپلیکیشن‌ها است که لیستی از بیمارستان‌های مرجع و بیمارستان‌های باقابلیت تخلیه اضطراری در سراسر کشور را به نمایش گذاشته است. البته این بخش تنها لیست اسامی است و اگر شماره تلفن و آدرس هم در آن گنجانده می‌شد، لیست جامع‌تری به دست می‌آمد. البته تا لحظه نگارش این گزارش این لیست در حال به‌روز رسانی است.
 
این اپلکیشن ساده است و یک کاربر عادی می‌تواند به راحتی از آن استفاده کند؛ البته می‌توانست خدمات جامع‌تر چون بخش «مشاوره آنلاین در مورد کرونا» نیز ارائه دهد تا اگر فردی با مشکلی برخورد کرد بتواند پاسخ سوالات خود را از مشاوره دریافت کند.
 
سایت آنلاین برای تست کرونا
اوایل اسفندماه و همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور در فضای مجازی نکات بهداشتی و هشدارها برای پیشگیری از این ویروس به سرعت دست به دست می‌شد. در همان زمان وزارت بهداشت برای «جلوگیری از نشر اخبار کذب و توصیه‌های غیر علمی» با همکاری وزارت ارتباطات اقدام به ارسال پیامک‌های آموزشی به مردم کرد.
 
 
وزارت بهداشت در قالب پیامک به مردم در مورد کرنا اطلاع‌رسانی می‌کند
 
پس از مدتی به خاطر مراجعه بیش از اندازه مردم به مراکز درمانی برای تست کرونا، سامانه‌های آنلاین متعددی ایجاد شد تا کاربران به صورت آنلاین و با پاسخ به چند سوال مشخص شود که مشکوک به کرنا هستند یا خیر. به این صورت از مراجعه غیرضروری آنها به مراکز درمانی خودداری ‌شود.
یکی از سامانه‌های آنلاین‌ معتبر در این زمینه، سایت مرکز آموزش کرونا است که علاوه بر انتشار مقالات تخصصی و عمومی و دستورالعمل‌های رسمی کرونا، کاربران می‌توانند به صورت آنلاین در قالب سوالاتی تست کرونا دهند.
 
 
 
 
تست آنلاین کرونا توسط این سامانه صورت می‌پذیرد
 
در این سایت همچنین دوره‌های آموزش مجازی برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به مردم ، پزشکان و پرستاران به صورت رایگان برگزار می‌شود. این سایت با همکاری سازمان نظام پزشکی کشور، هلال‌احمر، انجمن پزشکان عمومی ایران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی ،صدا و سیما، رادیو سلامت و ستاد اجرایی فرمان راه‌اندازی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.