اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 6, 2020
12:51 جمعه، 16ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109512

فروشگاه اینترنتی «زنبیل» برای عرضه شفاف کالای بهداشتی اعلام آمادگی کرد

 
فروشگاه اینترنتی «زنبیل» برای عرضه شفاف انواع محصولات بهداشتی نظیر موادضدعفونی‌کننده و ماسک زیر نظر مستقیم مراجع نظارتی به وزارت بهداشت و صنعت، معدن و تجارت اعلام آمادگی کرد.
 
 در روزهای اخیر با شیوع ویروس کرونا بحث احتکار، گران‌فروشی و کمبود تجهیزات بهداشتی چون ماسک و موادضدعفونی‌کننده در بازار به دغدغه دولت تبدیل شده است. دراین مورد حتی کسب‌وکارهای آنلاینی چون دیوار و دیجی‌کالا اعلام کرده‌اند که برای جلوگیری از احتکار و مقابله با سودجویان فروش این دست کالاها را متوقف کرده‌اند.
حال فروشگاه اینترنتی «زنبیل» اعلام کرده است تا بدون سود و هرگونه کارمزدی با همکاری شرکت پست کلیه مایحتاج مورد نیاز مردم چون تجهیزات بهداشتی را زیرنظر مستقیم مراجع نظارتی به نقاط دور و نزدیک کشور به دست مردم برسانند.
 
فرشاد وکیل‌زاده، مدیرعامل فروشگاه اینترنتی «زنبیل» در مورد اعلام آمادگی این پلتفرم و نحوه همکاری با وزارت بهداشت و صمت به پیوست گفت: «این روزها دغدغه اصلی دولت احتکار تجهیزات بهداشتی مانند ماسک و موادضدعفونی‌کننده و فروش آنها در بازار سیاه است. به همین خاطر وزارت بهداشت تامین کالا را به وزارت صمت سپرد. در وزارتخانه صمت بخشی به نام بخش عرضه کالای مرتبط با کرونا ایجاد شده است.»
 
او ادامه داد: «حال برای توزیع این کالاها دو وزارتخانه بهداشت و صمت کانال‌های مختلف را بررسی می‌کنند و یکی از این راه‌حل‌ها سرویس‌های آنلاین است، از همین رو وزارت صمت جلساتی با کسب و کارهای آنلاین در خصوص «عرضه کالای مرتبط با کرونا» برگزار کرد، ما نیز دراین جلسات شرکت و اعلام آمادگی کردیم که عرضه این تجهیزات را به عهده بگیریم.»
 
براساس گفته‌های وکیل‌زاده، وزارتخانه اعلام کرده است که برای توزیع تجهیزاتی چون ماسک و ژل‌های ضدعفونی در بازار محدودیت دارند و امکان دارد دوباره بازار سیاه پیش بیاید و این تجهیزات با قیمت بالایی به دست مردم برسد، به همین خاطر به کسب‌وکارهای آنلاین برای توزیع این نوع کالاها نیاز دارند. او همچنین گفت: «کسب‌وکار ما این پتانسیل را دارد تا کدملی افراد را چک کند و نظارت کند که برخی بیش از حد نیاز خود کالا را خریداری و انبار نکنند و همچنین ما می‌توانیم با کمک پست به سراسر کشور این تجهیزات را ارسال کنیم.»
 
مدیرعامل زنبیل همچنین گفت: «ما در این جلسه اعلام آمادگی کردیم. چون هم از نظر زیرساخت نرم‌افزاری و هم از نظر لجستیک امکانات لازم را در اختیار داریم و با پست هم در این خصوص مذاکره کرده‌ایم.  چون پست تنها نهادی است که می‌تواند این کالاها  را در سراسر کشور توزیع کن، پست نیز در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده است.»
 
او در مورد هزینه‌های این همکاری گفت: «ما در این خصوص کارمزدی دریافت نمی‌کنیم. قیمت‌گذاری کالا را دولت انجام می‌دهد. تغییری روی قیمت کالا انجام نمی‌شود و هرآنچه که دولت اعلام کند، ما در فروشگاه خود عرضه می‌کنیم. در مورد لجستیک و حمل و نقل هم پست باید تصمیم‌گیری کند. از سمت ما خدمات و سرویسی که ارائه می‌دهیم، رایگان است. در مورد بخش‌های هزینه‌بر هم قرار نیست مردم هزینه مازاد پرداخت کنند و تنها قیمت تمام شده را می‌پردازند.»
 
وکیل‌زاده همچنین افزود: «ما در درخواست خود تاکید کردیم که حاضر هستیم تا نمایندگان نهادهای نظارتی  روی بخش نرم‌افزاری و نحوه ارسال کالا نظارت داشته باشند. حتی اعلام آمادگی کردیم تا روزانه به رسانه‌ها گزارش کار بدهیم.»
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.