تلفن همراه

فناوری

گوشی

March 6, 2020
13:05 جمعه، 16ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109515

خبرهای جدید از پتنت جدید شیائومی

 
 
 
شیائومی به‌تازگی پتنتی درزمینه‌ی فناوری شارژ معکوس بی‌سیم ثبت کرده است که ظاهرا در یکی از پرچم‌داران آتی این شرکت استفاده خواهد شد.
 
فناوری شارژ معکوس بی‌سیم نخستین‌بار در سال ۲۰۱۸ در میت ۲۰ پرو هواوی مشاهده و از آن زمان به‌بعد، این فناوری در گوشی‌های متعددی از شرکت‌های مختلف به‌کار گرفته شد. حال از پتنت‌ ثبت‌شده در اداره‌ی ملی ثبت مالکیت معنوی چین (CNIPA) چنین برمی‌آید که شیائومی نیز قصد دارد قابلیت شارژ معکوس را به گوشی‌های آتی خود اضافه کند.
 
طرح‌های مشاهده شده در این پتنت ابزاری جانبی را نشان می‌دهد که روی پنل پشتی گوشی و هدفون‌های بی‌سیم درون این ابزار جانبی جای می‌گیرد و بدین‌ترتیب، ازطریق قابلیت شارژ معکوس گوشی شارژ می‌شود.
 
در این تصاویر، دو طراحی مختلف برای این ابزار جانبی دیده می‌شود: یکی با شیارهایی مخصوص ایربادهای ساقه‌دار و دیگری مربوط به ایربادهای بی‌ساقه. شایان‌ ذکر است این تصاویر فقط به پتنت یادشده مربوط است و الزاما به محصول واقعی اشاره می‌کند.
 
شیائومی هنوز گوشی هوشمندی با قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم عرضه نکرده است؛ بااین‌حال چند ماه پیش، شایعه‌ای منتشر شد که از کارکردن این شرکت روی گوشی هوشمند پرچم‌داری با چنین قابلیتی خبر می‌داد. با‌توجه‌به تفاوت نحوه‌ی شارژشدن ایربادهای مختلف، طرح اخیرا ثبت‌شده‌ی شیائومی احتمالا تنها از ایربادهای TWS این شرکت پشتیبانی خواهد کرد.
 
شیائومی روی فناوری‌های شارژ بی‌سیم به‌طور ویژه‌ای تمرکز و اخیرا ویدئویی بسیار جالب از فناوری شارژ بی‌سیم ۴۰ واتی خود منتشر کرده است. در این ویدئو، باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی فقط در ۴۰ دقیقه کاملا شارژ می‌شود.
 
می‌توان با اطمینان گفت هر دو فناوری شارژ سریع بی‌سیم و شارژ معکوس شیائومی نخستین‌بار در یکی از پرچم‌داران آتی این شرکت چینی به‌کار خواهد رفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.