March 8, 2020
12:45 یکشنبه، 18ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109579

اپ‌استور و گوگل‌پلی به جنگ کرونا می‌روند

 
 
 
 اپ‌استور و گوگل‌پلی با جلوگیری از دروغ‌پراکنی به جنگ ویروس کرونا می‌روند.
 
ویروس کرونا تا به امروز قربانیان زیادی گرفته است و شرکت‌های مختلف سعی دارند با راهکاری مختلف از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنند. اپل و گوگل به تازگی اعلام کرده‌اند برنامه‌های غیررسمی و جستجوهای مربوط به ویروس کرونا را در فروشگاه‌های اپلیکیشن خود مسدود می‌کنند.
 
اپل و گوگل به دنبال جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط در رابطه با ویروس کرونا هستند. بر اساس گزارشی جدید، اپل اپلیکیشن‌های مربوط به کرونا را که توسط دولت و یا مقامات رسمی حوزه سلامت توسعه پیدا نکرده باشند، از اپ استور حذف می‌کند. توسعه دهندگان به این موضوع اشاره کرده‌اند که اپل تنها در صورتی برنامه‌‌ای را تایید می‌کند که از سوی یک نهاد شناخته شده ارسال شود.
 
گوگل دیگر شرکتی بوده که در فروشگاه اپلیکیشن خود مانع از انتشار اطلاعات غلط در رابطه با کرونا می‌شود. اگر در پلی استور عبارت Coronavirus را جستجو کنید، هیچ برنامه‌ای به نمایش گذاشته نمی‌شود و با عبارت «ما برای جستجوی شما نتیجه‌ای پیدا نکردیم» مواجه خواهید شد. گوگل صفحه‌ای با عنوان «Coronavirus: Stay Informed» در گوگل پلی ایجاد کرده که در آن اپلیکیشن‌هایی مانند صلیب سرخ، مرکز کنترل بیماری‌ها (CDC) و توییتر به چشم می‌خورند.
 
 
در حالی که شرکت‌های مختلف سعی دارند با استفاده از اینترنت جدیدترین و دقیق‌ترین اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهند، اطلاعات غلط بی‌شماری در رابطه با این ویروس نیز وجود دارد. ماه گذشته میلادی شرکت آمازون مانع از فروش 1 میلیون کالا با ادعای نادرست در رابطه با درمان ویروس کرونا یا مبارزه با آن شد. در حالی که آمازون جلوی فروش ماسک‌های تنفسی با قیمتی بالاتر از استاندارد را نیز گرفت، اما همچنان محصولاتی با قیمت بسیار بالا در این فروشگاه قابل خریداری است.
 
دسامبر سال گذشته میلادی ویروس کرونا در شهر ووهان شناسایی شد. این ویروس به کشورهای زیادی سرایت کرده و تا به امروز بیش از 100 هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.