تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 9, 2020
15:14 دوشنبه، 19ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109617

اعلام راهکارهای مبارزه با شیوع کرونا به کسب‌وکارهای اینترنتی

 
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با صدور ۲ اطلاعیه جداگانه راهکاری پیشگیری از شیوع کرونا را به کسب‌وکارهای الکترونیکی و پلتفرم‌های فعال در این حوزه و همچنین مخاطبانشان یادآوری کرده است.
 
 این مرکز در این اطلاعیه‌ها از کسب‌وکارهای اینترنتی خواسته تا روی قیمت‌گذاری کالاهایی که در این دوره زمانی مردم بیش از گذشته مصرف می‌کنند دقت کنند و مانع عرضه این کالاها با قیمت‌های نامتعارف شوند. همچنین از آنها خواسته تا میزان ثبت در خواست کالا را کنترل کنند و به منظور دسترسی بهتر تمامی شهروندان به کالاهای مورد نیاز در این برهه زمانی سقف معینی برای تعداد کالاهای سفارش داده شده تعریف کنند و ثبت سفارش برای تعداد بالایی از این اقلام امکان‌پذیر نباشد.
 
این مرکز بر ضدعفونی و گندزدایی مرتب انبارها و مراکز نگهداری کالاهای فروشگاه‌های اینترنتی تاکید کرده است. همچنین از کسب‌وکارهایی که به صورت پلتفرمی فعالیت می‌کنند خواسته تا روی موارد بهداشتی حساسیت بیشتری نشان دهند و در زمان بسته‌بندی و ارسال کالا به منازل شهروندان تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنند. از سوی دیگر این مرکز از کسب‌وکارهای اینترنتی خواسته تا نسبت به عرضه کالاهای بهداشتی تقلبی جدیت نشان دهند. در این اطلاعیه تاکید شده کسب‌‌وکارهایی که در قالب پلتفرم، اقدام به عرضه کالا می‌کنند باید نظارت‌های ویژه و مستمر در زمینه عدم ارائه کالاهای تقلبی و غیربهداشتی مقابله با ویروس انجام دهند و در صورت مشاهده تخلف، ضمن توقف عرضه کالای تقلبی، با تامین‌کننده کالا برخورد جدی کنند. همچنین این مرکز درخواست کرده که برای تبلیغ یک کالای بهداشتی هزینه کمتری دریافت شود.
 
از دیگر مواردی که در اطلاعیه‌های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ذکر شده اطمینان از صحت سلامت کارکنان در فروشگاه‌های اینترنتی و ارسال کالاست. این مرکز از مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی خواسته که به صورت مرتب و روزانه سلامتی کارکنان خود را بسنجند و از ضدعفونی مراکز نگهداری کالا و ارسال کالا به صورت مرتب و روزانه اطمینان حاصل کنند. همچنین از کسب‌وکارها درخواست کرده که پیش از ارسال بسته درخواستی به مشتریان، آن بسته ضدعفونی شود و به‌گونه‌ای بسته‌بندی شود که تا رسیدن به محل کالا در معرض ویروس قرار نگیرند. همچنین زمان تحویل کالا به خریدار رعایت نکات بهداشتی به خریدار را یادآوری کنند.
 
همچنین در این اطلاعیه‌ها تاکید شده که مصرف‌کنندگان باید بسته‌‌های سفارش را پیش از ورود به محل سکونت خود با رعایت نکات بهداشتی، ضدعفونی کرده یا در صورت عدم امکان، بسته ‌های سفارشی را در محل مناسبی قرار دهند تا پس از جابجایی اقلام داخل آن، محل قرارگیری را ضدعفونی کنند. همچنین مصرف‌کننده باید تا زمان ضدعفونی کامل بسته‌ها از سایر اعضای خانواده بخواهد که به محیط ضدعفونی نزدیک نشوند و در صورتی‌که دسترسی به مواد ضدعفونی کننده ندارند باید بسته ارسالی به مدت ۴۸ ساعت در محلی دور از دسترس و تردد قرارد گیرد و پس از طی این دوره زمانی اقدام به مصرف آن کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.