رسانه‌های اجتماعی

March 9, 2020
17:09 دوشنبه، 19ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109626

چرا امنیت‌دهیِ انتخابات انقدر سخت است؟

اگر کسی اهل فیسبوک و توییتر و نتفلیکس و این‌جور چیزها هم نباشد، اصلاً اگر فرض را بر این بگیریم که در غار زندگی می‌کند باز هم نمی‌شود قبول کرد که نداند امسال، سال انتخابات در ایالات متحده آمریکاست. اگر میزان عدم ارتباط با اخبار جهان در او از این حد هم فراتر رفته باشد ممکن است با انتخابات 2016 هم ناآشنا باشد؛ مخصوصاً موضوعاتی از قبیل هک کردن انتخابات و کمپین‌هایی که اطلاعات غلط نشر می‌دهند.
روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ با ما همراه شوید تا طبق گفته‌های متخصصین در کنفرانس RSA توضیح دهیم چرا امنیت‌دهی انتخابات تا این حد سخت است. در این کنفرانس، مری هنلی، هری هرستی، فیلیپ استارک و دن وبر توضیح دادند که چرا امنیت دادن به انتخابات بزرگ‌ترین مشکلِ آی‌تی محسوب می‌شود. مراقبت و حفظ امنیت انتخابات امسال از چند جهت حتی مهم‌تر نیز می‌باشد: یکی ویروس کرونا که این روزها کشورهای مختلف از جمله خود آمریکا با آن دست و پنجه نرم می‌کند و دوم هک شدن سیستم رأی مبتنی بر ایمیل.
کیم زتز در تاریخ 25 فوریه 2020 چنین نوشت:
اصلاً اگر کرونا ویروس یا نشر اطلاعات غلط در مورد آن باعث شود مردم امسال رأی ندهند چه؟ بله درست است خیلی‌ها اکنون از ایمیل‌ها استفاده می‌کنند اما همه شاید به اینترنت دسترسی نداشته باشند.
اجرای محلی در مقابل تهدیدهای جهانی
سخنرانان در طول 30 دقیقه وقتی که برایشان در نظر گرفته شده بود، از تاریخ ماشین‌های هک انتخابات در DEF CON گرفته تا بحث‌های مربوط به این روزها را پوشش دادند. اولین و شاید بزرگ‌ترین مشکلی که انتخابات با آن روبرو می‌شود این است که به صورت محلی مدیریت شده و از سیستم‌های مختلفی در این امر استفاده میشود. بدتر اینکه، ماشین‌های انتخاباتی بسیار قدیمی‌اند و ساز و کار جهان متصل امروز را بلد نیستند. متخصصین ایده‌هایی ارائه دادند که بواسطه آن‌ها هر کسی می‌تواند به سهم خود به یکپارچگی سیستم انتخابات کمک کند. اولینش، تقاضای شفافیت در این سیستم است؛ وقتی شفافیت در کار باشد مردم رأی می‌دهند. رأی دادن شاید ساده‌ترین راه برای نشان دادن اعتماد و اتحاد باشد. رأی دادن راهیست برای شنیده شدن صدای مردم.
چه چیز در دستان آینده است؟
همه‌ی ما می‌دانیم که فناوری‌های جدید می‌توانند هک شوند؛ این هیچ ماجرای جدیدی نیست. اما مشکل سیستم‌های رأی‌دهی می‌توانند و باید رفع شود. تضمین شفافیت و افزایش اعتماد مردم نسبت به صحت و سلامت سیستم‌های رأی همتی جمعی (سازمان‌های عمومی و خصوصی) را می‌طلبد.
در بخش خصوصی، برخی شرکت‌ها دارند روی فناوری‌هایی کار می‌کنند تا امنیت و اعتماد در بخش انتخابات بازگردانده شود. برخی از این فناوری‌ها شامل Polys از شرکت کسپرسکی می‌شود؛ فناوری‌ای که تا به حال در بسیاری از انتخابات شهری همچنین ElectionGuard مایکروسافت امتحانش را پس داده است. امید است بر اساس این نظرات، ترتیبی اتخاذ شود برای افزایش سطح امنیت و احیای اعتماد مردم به سیستم انتخاباتی.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.