تلفن همراه

گوشی

March 10, 2020
11:12 سه شنبه، 20ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109633

کرونا کمر بازار موبایل را خم کرد

فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین در فوریه ۲۰۲۰ با یک کاهش چشمگیر ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است.
 
به نظر می‌رسد که دومین ماه از سال جاری میلادی روند کاهشی فروش بازار محصولات مختلف همچون گوشی‌های هوشمند همچنان ادامه داشته و رکود بی سابقه‌ای را به نام خود به ثبت رسانده است.
 
بر اساس آمارهای منتشر شده در وبسایت gsmarena، بسیاری از تولید کنندگان موبایل همچون اپل، هواوی و شیائومی شاهد کاهش قابل توجهی در میزان فروش گوشی‌های هوشمند خود در فوریه ۲۰۲۰ بوده‌اند بگونه ای که به عنوان مثال شرکت آمریکایی اپل تنها ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند در بازار چین در این بازه زمانی به فروش رسانده است این در حالیست که فروش آن در فوریه ۲۰۱۹ مبلادی، ۱.۲۷ میلیون دستگاه بوده است. به عبارتی دیگر، میزان فروش گوشی های اپل در این بازار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.
 
هم چنین در صورت مقایسه با ماه گذشته یعنی ژانویه ۲۰۲۰ نیز این وضعیت وخیم همچنان مشهود است چرا که فروش گوشی های آیفون در چین بالغ بر ۲ میلیون دستگاه گزارش و اعلام شده بود.
 
بر اساس گزارشی که آکادمی ارتباطات و فناوری چین ارائه کرده است، با توجه به تعطیلی و بسته شدن بسیاری از کارخانه ها و دفاتر شرکت های تکنولوژی در چین تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا، فروش تولیدکنندگان برتر چینی همچون هواوی، شیائومی و اوپو نیز از ۱۲.۷۲ میلیون دستگاه در فوریه سال گذشته به ۵.۸۵ میلیون دستگاه در فوریه سال جاری میلادی رسیده است.
 
همچنین موسسات تحقیقاتی هم چون IDC و کانالیس برآورد و اعلام کرده اند که انتظار می‌رود فروش و عرضه گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی تحت تاثیر کاهش عرضه و تقاضا که به علت شیوع گسترده ویروس کرونا به وجود آمده است، در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۴۰ درصد کاهش یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.