تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 11, 2020
11:39 چهارشنبه، 21ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109676

نشست اضطراری اپل، گوگل و فیسبوک در کاخ سفید در پی شیوع کرونا

فیسبوک، اپل و گوگل به همراه دیگر بزرگان صنعت تکنولوژی قرار است امروز به کاخ سفید بروند تا با مقامات رسمی وزارتخانه‌ها مختلف در رابطه با ویروس کرونا صحبت کنند.
 
دیگر کمپانی‌هایی که به این نشست دعوت شده‌اند و قصد دارند نماینده‌های خود را به کاخ سفید بفرستند، مایکروسافت، توییتر و آمازون هستند. این شرکت‌ها در کاخ سفید با مقامات دولتی از وزارت بهداشت عمومی ایالات متحده، انجمن ملی بهداشت و وزارت کار ایالات متحده دیدار خواهند کرد و در رابطه با ویروس کرونا صحبت می‌کنند. گفته می‌شود این شرکت‌ها به همراه دولت، «در رابطه با همکاری‌های مشترک و اشتراک اطلاعات بین صنایع و وزارتخانه‌های درگیر ویروس کرونا» صحبت خواهند کرد.
 
یکی ازسوال‌هایی که در این رابطه مطرح می‌شود، این است که این کمپانی‌ها چه اشخاصی را به عنوان نمایندگان خود به کاخ سفید خواهند فرستاد. در رابطه با اپل نیز باید گفت هنوز معلوم نشده که آیا خود تیم کوک شخصا به کاخ سفید خواهد رفت یا خیر. البته او پیش از این نیز بارها به کاخ سفید رفته ولی همواره دلیل آن ملاقات با رئیس جمهور آمریکا بوده است.
 
با این حال پیش از این که این نشست تقریبا اضطراری در کاخ سفید برگزار شود، کمپانی‌های مطرح حوزه تکنولوژی برای مقابله با ویروس کرونا خود پیش‌قدم شده بودند. برای مثال کمپانی گوگل به تمامی ۱۰۰ هزار کارمند آمریکای شمالی خود اعلام کرده است که می‌توانند از این پس دورکاری کنند. همچنین اپل نیز به آن دسته از کارمندانی که در مراکز شلوغ شهر زندگی می‌کنند و به دلیل هراس از ابتلا به کرونا نمی‌خواهند به دفاتر این کمپانی مراجعه کنند نیز اعلام کرده که دورکاری کنند.
 
همچنین اکثر این کمپانی‌ها تمامی رویداد‌های خود را لغو کرده و قرار است آن‌ها را به صورت آنلاین برگزار کنند. البته در این بین هنوز رویداد آخر مارس کمپانی اپل مانده که به احتمال زیاد آن هم لغو خواهد شد. در رابطه با برگزاری آنلاین این مراسم اطلاعاتی در دسترس نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.