اپلیکیشن

تلفن همراه

March 11, 2020
14:41 چهارشنبه، 21ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109682

کره‌جنوبی موجودی ماسک داروخانه‌ها را با اپ به مردم اطلاع می‌دهد

 
دولت کره جنوبی آمار فروش ماسک را به صورت عمومی منتشر کرد تا برنامه نویسان بتوانند اپلیکیشنی را توسعه دهند که مردم را از موجودی انبار داروخانه های این کشور مطلع می کند. دولت کره جنوبی امیدوار است با این کار از تشکیل صف های طولانی در مقابل داروخانه ها و شکایت مردم از کمبود ماسک به دلیل شیوع بیماری کووید 19 جلوگیری کند.
 
«Jang Seokyoung»، معاون وزیر علم، فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی در نشستی خبری که روز چهارشنبه برگزار شد، اعلام کرد دولت کره جنوبی می توانست اپلیکیشن موجودی ماسک داروخانه های این کشور را خودش بسازد، ولی معتقد است همکاری با بخش خصوصی به فراهم آوری خدمات بهینه‌تر و نوآورانه‌تر منجر می شود که در نهایت به خدمت رسانی بهتر به مردم کره منتهی می شود.
 
از روز دوشنبه شهروندان کره به خاطر محدودیت اعمال شده از سوی دولت این کشور، فقط می توانند دو بار در هفته از داروخانه ها ماسک بخرند.
 
حدود 23 هزار داروخانه در کره جنوبی ماسک می فروشند که از این تعداد 22 هزار داروخانه با انتشار موجودی انبار خود موافقت کرده اند. اطلاعات داروخانه هایی که از انتشار موجودی انبار خود خودداری کرده اند، در اپلیکیشن نمایش داده نخواهد شد. تاکنون ده توسعه دهنده با استفاده از داده های منتشر شده، اپلیکیشن ساخته اند و قرار است در آینده توسعه دهندگان بیشتری از داده ها استفاده کنند.
 
«ناور» (Naver)، بزرگ ترین موتور جستجوی کره جنوبی و «کاکائو» (Kakao)، بزرگ ترین اپلیکیشن چت این کشور نیز از داده ها جهت نمایش موجودی ماسک داروخانه ها در اپلیکیشن های نقشه خود استفاده خواهند کرد.
 
شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی سبب شده تا غول های فناوری این کشور یعنی ال جی و سامسونگ تولید خود را موقتاً متوقف کرده و برخی از کارخانه های خود را از ترس مبتلا شدن کارگران به ویروس تعطیل کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.