تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

March 11, 2020
14:42 چهارشنبه، 21ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109683

اطلاعات لو رفته از iOS 14؛ از آیفون ۹ تا آیپد پرو با دوربین ۳ گانه

به نظر می‌رسد کمپانی اپل در اواخر این ماه، مراسم شلوغی داشته باشد. بر اساس اطلاعات لو رفته از کد‌های iOS 14، می‌توان گفت این کمپانی برای این رویداد آیپد پرو جدید، ایرتگ، آیفون ۹ و یک ریموت کنترل جدید برای اپل تی وی در نظر گرفته است.
 
مدت زیادی است که در رابطه با گوشی جدید اپل از سری آیفون SE 2 می‌شونیم. اخیرا به کمک کد‌های iOS 14، مشخص شده که این گوشی آیفون ۹ نام خواهد داشت و قطعا از Touch ID پشتیبانی می‌کند. این بدان معنا خواهد بود که اپل هنوز قصد ندارد تکنولوژی تشخیص چهره خود را به گوشی ۴۰۰ دلاری بیاورد.

 
همچنین گفته می‌شود آیفون ۹ از ویژگی اکسپرس ترانزیت که در دیگر گوشی‌های این کمپانی هم وجود دارد، پشتیبانی می‌کند. کاربران به کمک این ویژگی می‌توانند به کمک آیفون یا اپل واچ خود، هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را پرداخت کنند. این ویژگی بر بستر اپل پی و به کمک تکنولوژی NFC میسر شده است.
 
اطلاعات آیپد پرو نیز در کد iOS 14 پیدا می‌شود. در این کد می‌بینیم که تبلت جدید اپل از ماژول دوربین ۳ گانه بهره خواهد برد که قاب پشتی این تبلت را بیش از گذشته به آیفون ۱۱ پرو شبیه می‌کند. البته اپل برای علاقه‌مندان به آیپد پرو یک هدیه ویژه دارد و آن هم دوربین ToF است که ۳ دوربین دیگر را همراهی می‌کند. این سنسور قرار است به کمک تکنولوژی واقعیت افزوده اپل بیاید.

 
در کنار آیفون ۹ و آیپد پرو جدید، کد‌های لو رفته از سیستم‌عامل بعدی اپل، از یک ریموت جدید برای اپل تی وی به همراه ایرتگ خبر می‌دهد. ایرتگ اپل هم مدتی است که خبر‌های آن به گوش می‌رسد. به نظر می‌رسد اپل برای این تگ‌ها از باتری قابل تعویض استفاده کرده و به کاربران اجازه می‌دهد که تعداد زیادی از آن‌ها را به صورت همزمان تنظیم کنند. آیفون‌های جدید می‌توانند به کمک تکنولوژی واقعیت افزوده مکان ایرتگ‌ها را پیدا کرده و به کمک آن‌ها، اشیا گمشده خود را نیز مکان‌یابی کنند.
 
با این حال با توجه به شیوع کرونا در ایالات متحده، هنوز به طور مشخص معلوم نیست که آیا مراسم اپل برگزار می‌شود یا این که به تاریخ دیگری موکول خواهد شد. همچنین زمزمه‌هایی از برگزاری آن به صورت آنلاین به گوشی می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.