اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 12, 2020
12:36 پنجشنبه، 22ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109709

مشکلات زیرساختی اپراتورها دلیل کاهش کیفیت اینترنت اعلام شد

نایب رئیس هیات مدیره شرکت زیرساخت در توییتر خود افزایش میزان مصرف کاربران از اینترنت و مشکلات زیرساختی شرکت‌های اینترنتی که پاسخگوی این افزایش میزان مصرف نبوده‌اند را دلیل اصلی کاهش کیفیت اینترنت کشور در چند هفته اخیر اعلام کرد.
 
سجاد بنابی در رشته‌ توییتی از جلسه ۴ ساعته امروز مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با وزیر ارتباطات نوشته و گفته است که با سیاست‌گذاری‌های مشخص قرار است مشکل کاهش کیفیت اینترنت کشور به زودی حل شود. پیش از این هم رئیس رگولاتوری در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرده بود که افزایش ۵۰ درصدی مصرف اینترنت از سمت کاربران به دنبال خانه‌نشینی و دورکاری آنها در دوران شیوع کرونا، باعث کاهش کیفیت سرعت اینترنت کشور شده است.
 
حالا هم نایب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در توییت‌های خود با اشاره به جزییات مشکلات اپراتورهای اینترنتی در این زمینه نوشت: «شرکت آسیاتک در ده استان با مشکل پرشدن ظرفیت خطوط انتقال بین استانی مواجه بود، این ظرفیت‌ها از سوی شرکت زیرساخت تامین و واگذار شد. از سوی دیگر شرکت ندا گسترصبا(صبانت) با پرشدن شدید ظرفیت انتقال بین استانی و اینترنت مواجه بود، گراف‌های این شرکت نشان‌دهنده وضعیت بد کیفیت سرویس از ساعت ۲عصر هر روز تا ساعت ۱بامداد بود. در حال حاضر، شرکت مخابرات ایران و زیرساخت در حال ارتقای مدارات انتقال این شرکت هستند.»
 
او در ادامه این توییت‌ها با اشاره به مشکل شرکت داتک و مخابرات در این زمینه نوشته است: «شرکت داتک هم با پرشدن شدید ظرفیت ارتباط بین مراکز مخابراتی درون شهری و نیز ارتباطات اینترنت مواجه بود. برای این شرکت نیز که پهنای باندش را از شرکت رسپینا تامین میکند، ارتقای مدارات آغاز شد. شرکت مخابرات استان اصفهان با مشکل فنی در بالانس ترافیک اینترنت بین لینک‌های فعلی مواجه بود که با تغییر تنظیمات و اصلاح بالانس، مشکل برطرف شد.»
 
براساس توییت‌های او پرشدن ظرفیت ارتباطات اینترنتی شرکت‌های مخابرات استان خراسان رضوی و مخابرات استان تهران نیز با افزایش ظرفیت ارتباطات آن‌ها حالا حل شده است. نایب رئیس هیات مدیره زیرساخت در ادامه به نیازمندی مراکز مخابراتی به ارتقاء تجهیزات اشاره کرده و گفته است: «از مجموع بیش از ۱۴۰۰ مرکز مخابراتی کشور، تجهیزات انتقال شرکت مخابرات ایران در ۷۰مرکز نیازمند ارتقای سخت‌افزاری است. حدود ۲۰مرکز از این ۷۰ مرکز در استان کرمان واقع است. حل مشکل این ۷۰مرکز که عمدتا کم ظرفیت هستند در مدت کوتاه قابل رفع نیست و باید خرید تجهیزات و نصب پیگیری شود.»
 
او با علام اینکه جلسه وزیر ارتباطات با مدیران زیرساخت و رگولاتوری فردا هم ادامه خواهد داشت وعده داده که با ارتقاهای صورت گرفته، امشب وضعیت عمومی سرعت اینترنت‌های خانگی به مراتب بهتر از روز گذشته خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.