اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 15, 2020
11:48 یکشنبه، 25ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109794

بررسی معماری شبکه ملی اطلاعات به سال آینده موکول شد

 
 
بررسی طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات به دلیل آنکه جلسه شورای عالی فضای مجازی در اسفند ۹۸ برگزار نشد به تعویق افتاد و به سال ۹۹ موکول شد.
 
با وجود آنکه شورای عالی فضای مجازی هر سه هفته یک بار تشکیل جلسه می داد اما به نظر می رسد به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، آخرین جلسه این شورا در سال ۹۸ برگزار نشد و موضوع بررسی طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات که از بهمن ماه در دستور کار این شورا قرار داشت به سال ۹۹ موکول شده است.
 
این شورا آخرین جلسه سال ۹۸ خود را در ۲۶ بهمن ماه برگزار کرد و موضوع بررسی طرح کلان شبکه ملی اطلاعات به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
 
هم اکنون با گذشت یک ماه از آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی و پایان سال ۹۸ این شورا جلسه جدیدی برگزار نکرده است و ادامه روند بررسی طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات به سال آینده موکول شده است.
 
شورای عالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهور به عنوان رئیس شورا و روسای قوا و اعضای حقیقی و حقوقی حداقل ماهی یک بار در سال ۹۸ برگزار شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.