اپلیکیشن

تلفن همراه

March 15, 2020
14:53 یکشنبه، 25ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109804

نمایش نواحی پرتردد عابران پیاده در مسیریاب «نشان»

 
 
نقشه و مسیریاب نشان از امروز ویژگی جدیدی را به این پلتفرم اضافه کرده که امکان مشاهده نقاط پرتردد سطح شهر را به کاربران می‌دهد.
 
این قابلیت در شرایط فعلی که ویروس کرونا در حال گسترش است و افراد باید از حضور در مکان‌های شلوغ و پرتردد شهر خودداری کنند، می‌تواند کاربردی باشد.
 
داوود امینی – مدیر تیم تخمین ترافیک و داده‌کاوی نشان – در توضیح فرایند استفاده از این لایه جدید گفت: «با روشن کردن این لایه، نواحی پرتردد پیاده با رنگ‌های زرد و نارنجی بر روی نقشه نمایش داده می‌شوند و به کاربرها کمک می‌کند تا از این نواحی دوری کنند. همچنین نواحی بنفش روی نقشه نیز مکان‌های پرتردد 24 ساعت گذشته را به کاربران نشان می‌دهد. به گفته امیتی این داده‌ها به صورت ساعتی به‌روزرسانی می‌شوند.
 
 
 
ضمنا کاربران نشان می‌توانند گزارشات خود را برای ثبت نواحی پرتردد و شلوغ بر روی نقشه برای نشان ارسال کنند. این گزارشات در کنار داده‌کاوی سوابق سفر به اصلاح و به‌روزرسانی این لایه کمک می‌کنند.
 
البته همان‌طور که این روزها همواره تاکید می‌شود، بهترین راه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، ماندن در خانه است اما در صورت اجبار برای خروج از خانه، این اطلاعات تا حدودی می‌توانند از ورود به نقاط پرتردد جلوگیری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.