فناوری اطلاعات

گزارش سال ۹۸ آپارات منتشر شد

منبع: آی تی ایران
رشد ۱۲۰درصدی بارگذاری ویدیو و رسیدن به رتبه ۸۰ الکسا
 
 
بیش از ۱۰سال از تاسیس سایت اشتراک ویدیو یا UGC آپارات می‏گذرد.  از سال ۱۳۹۸سایت های اشترک ویدیو بی‏شماری فعالیت کردند، اما تعداد کمی از این سایت‏ها  ماندگار شدند یا اطلاعات آماری و ارقامی خود را رسانه‏ای کردند. با پیشرفت تکنولوژی و رشد کسب و کارهای دیجیتال، بررسی‌ دقیق آمار و سنجش رفتار کاربران برای روشن تر شدن مسیر آینده اهمیت پیدا می‏کند که آپارات نیز در همین راستا گزارش آماری سال ۹۸ را منتشر کرده است.
 
آپارات در گزارش پایان سال، از نگاه آمار و ارقام به تحلیل رفتار کاربران و تغییرات این UGC پرداخته‏ ‏است. از جمله اطلاعات این گزارش می‏توان به رتبه زیر  ۱۰۰ الکسا، تعداد کاربران، درصد تماشای ویدیو‏ها، میانگین تعداد نمایش موفق ویدیو در یک روز، کسب درآمد و … اشاره کرد. داده­هایی که روند رشد آپارات را در یک سال نشان می‏دهند و ثابت می­کند این پلتفرم هر روز در تلاش است تا خود را به روز و  بدون توقف با دنیا رقابت کند.
 
آپارات در پایان امسال موفق شده است جایگاه ۸۰ الکسا را بدست آورد و لقب تنها سایت ایرانی به جهت تجربه رتبه زیر ۱۰۰ الکسا را از آن خود کند. همچنین در کنار این موفقیت جهانی، رتبه نخست بین تمام سایت‏های ایرانی هم متعلق به آپارات است.  بیش از ۱۸۰میلیون دقیقه نمایش روزانه موفق ویدیو و ۳۶ میلیون مخاطب ماهانه منحصر به فرد که جمعیتی به اندازه کشور مراکش را در بر می­گیرند، دو آمار مهمی هستند که آپارات در گزارش سال ۹۸ منتشر کرده است.
 
 
همچنین در سال ۹۸ کاربران آپارات پنج میلیون و ۴۱۱ هزار و ۱۰۶ ویدیو آپلود کرده‏اند، که این رقم نشانگر روند رشد و ارتباط کاربر‏ها در آپلود و تماشای ویدیو را نشان می‏دهد. طبق این آمار میزان آپلود ویدیو در آپارات نسبت به سال ۱۳۹۷رشد بالای ۱۲۰ درصد داشته است.
 
 
 
در بخش گیم استریم، بیش از ۳۵۰۰ نفر از ظرفیت‏های زیر ساخت آپارات استفاده و با رفتارشان پنج بازی محبوب دنیای استریم را رتبه­بندی کرده­اند. اهمیت این آمار به اندازه­ای است که به  صاحبان صنعت گیم کمک می‏کند تا سلیقه مخاطب را بشناسند و متناسب با ظرفیت‏های کاربران به اهداف خود نزدیک شوند.

رفتار شناسی کاربران در جستجوی افراد و کاراکترها هم در آپارات بسیار جالب است. در سال ۹۸ در قسمت جستجوی آپارات، کاربران از بین خواننده­ها بیشتر در جستجوی محسن ابراهیم زاده، از بین بازیگران مرد بیشتر در جستجوی مهران مدیری، از بین بازیگران زن مهناز افشار، از بین شخصیت­های سیاسی علی‏اکبر رائفی پور، در بین ورزشکاران کریستیانو رونالدو، در بین مداحان محمود کریمی و در بین شخصیت­های کارتونی در جستجوی باب اسفنجی بوده­اند.

همچنین این گزارش که در قالب اینفوگرافی منتشر شده است، اطلاعات فنی مهمی  از جمله تقسیم پهنای باند آپارات در بین اپراتورهای اینترنتی و نیز تناسب درصد تماشای ویدیوها بر اساس زمان ویدیو را بیان کرده است.

​​