تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 17, 2020
11:27 سه شنبه، 27ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109856

دیجی‌کالا پیشتاز در میان فروشگاه‌های پلتفرم فروش اقساطی «ایران‌ رنتر»

 
ایران‌ رنتر، پلتفرم فروش اقساطی، در گزارشی عملکرد فروشگا‌ه‌های حاضر در این پلتفرم را در سال ۹۸ بررسی کرد. براساس این گزارش در حال حاضر ۵۰۰ فروشگاه آنلاین در حوزه‌های کالای دیجیتال، لوازم خانگی، گردشگری، بیمه و خدمات در ایران‌ رنتر فعالیت می‌کنند که از میان آنها فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا توانسته رتبه اول در محبوب‌ترین فروشگاه‌ها از نگاه خریداران، پرفروش‌ترین فروشگاه آنلاین در دسته فروشگاه‌های بیش از ۴۰ میلیارد تومان و بیشترین فروش در طول ماه اسفند را کسب کند. این فروشگاه آنلاین همچنین ۶۴ درصد از سهم فروش فروشگاه‌ها درایران‌ رنتر را به دست آورده است . ایران رنتر همچنین در این گزارش پیش‌بینی کرده است که در سال ۹۹ فروش فروشگاه‌های این پلتفرم نسبت به سال ۹۸ بیش از ۵ برابر رشد کند.
 
براساس گزارشی که روابط عمومی ایران‌ رنتر در اختیار رسانه‌ها قرار داده، فروشگاه‌های آنلاین شرکای تجاری ایران رنتر هستند و این پلتفرم با ایجاد کانال فروش اقساطی برای فروشگاه‌های آنلاین به افزایش حجم فروش و رضایت مشتریان فروشگاه کمک می‌کند. البته فروشگاه‌ها برای همکاری با پلتفرم ایران‌ رنتر باید ویژگی‌هایی داشته باشند؛ داشتن نماد اعتماد الکترونیکی، عدم فروش کالای غیرمجاز و امکان فروش آنلاین از شرایط همکاری ایران‌ رنتر است.
 
طبق گزارش ایران‌ رنتر در حال‌حاضر ۵۰۰ فروشگاه آنلاین در حوزه‌های کالاهای دیجیتال، لوازم خانگی، گردشگری، بیمه و خدمات با این پلتفرم همکاری می‌کنند. ۳۵ درصد از فروشگاه‌های حاضر در ایران‌ رنتر کالای دیجیتالی، ۲۲ درصد از فروشگاه‌‌ها کالاهای تخصصی، ۱۷ درصد محصولات خانگی و اداری، ۱۲ درصد محصولات مد و استایل، ۷ درصد خدمات گردشگری و ۶ درصد سرویس‌های بیمه و خدمات عرضه می‌کنند.
 
 
جدول بالا توزیع تعداد فروشگاه‌ها در هر دسته‌بندی را نشان می‌دهد
 
در سال ۹۸ به طور متوسط در هر روز یک فروشگاه جدید به ایران رنتر اضافه شده است. به همین خاطر از سال ۹۷ تا سال ۹۸ تعداد فروشگاه‌های آنلاین اضافه شده به ایران رنتر با رشد ۸۰۰ درصد روبرو بوده است.
 
 
در سال ۹۸ به طور متوسط در هرروز یک فروشگاه جدید به ایران‌ رنتر اضافه شده است
 
آنگونه درگزارش ایران‌ رنتر آمده است، ۴۲ درصد از فروشگاه‌های آنلاین موجود دراین پلتفرم رتبه الکسا زیر ۱۰ هزار را دارا هستند. پس از آن ۲۸ درصد از فروشگاه‌ها رتبه الکسا بین هزار تا ۵ هزار را دارند. تنها ۹ درصد از فروشگاه رتبه الکسا زیر هزار را کسب کردند.
 
 
توزیع تعداد فروشگاه‌های آنلاین در ایران‌نتر براساس رتبه الکسا
 
 
 
ایران رنتر در بررسی‌های خود محبوب‌ترین فروشگاه‌ها را از نگاه خریداران را نیز معرفی کرده است. به این ترتیب فروشگاه‌های دیجی‌کالا، تکنولایف و لیون کامپیوتر به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در این زمینه کسب‌ کرده‌اند. ابزارمارکت، BOLEJ، داروکده، ایسام، کاکامی، سفیر و پیک خورشید هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
این پلتفرم در بخش دیگری از گزارش خود میزان فروش هر فروشگاه‌ در سال ۹۸ را نیز بررسی کرده است. براساس این گزارش فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا در دسته فروشگاه‌های بیش از ۴۰ میلیارد تومان، آراد موبایل در دسته بیش از ۵ میلیارد تومان و دیجی‌دو نیز در دسته فروشگاه‌های با بیش از یک میلیارد تومان رتبه‌های یک تا سه پرفروش‌ترین فروشگاه‌ها را به دست آوردند.
 
 
دیجی‌کالا با فروش بیش از ۴۰ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین فروشگاه در ایران‌ رنتر است
 
براساس تحلیل ایران‌ رنتر با توجه به اینکه هر سه فروشگاه برتر در حوزه دیجیتال فعالیت می‌کنند، به نظر می‌رسد سهم عمده تجارت الکترونیکی ایران به این حوزه اختصاص دارد. فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا همچنین در ۷ روز پایانی ماه اسفند و براساس سفارش‌های در انتظار ارسال، با بیش از ۸ میلیارد تومان بیشترین فروش را در طول ماه در ایران‌ رنتر داشته است.
در بخش دیگری از این گزارش با عنوان «باشگاه میلیاردی‌ها» ایران‌ رنتر به فروشگاه‌هایی پرداخته که توانستند از طریق این پلتفرم درسال ۹۸ بیش از یک میلیارد تومان فروش داشته باشند. براین اساس فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا، آرادموبایل، دیجی‌دو، گوشی‌شاپ، ایسام و پی اس پرو در رتبه‌های یک تا ۶ هستند.
 
 
جدول فوق مربوط به فروشگاه‌هایی است که موفق شده‌اند از طریق ایران‌ رنتر در سال ۹۸ به بیش از یک میلیارد تومان فروش دست پیدا کنند
 
فروشگاه دیجی‌کالا همچنین با بیش از ۶۴ درصد سهم از کل فروش بیشترین سهم فروش بین فروشگاه‌ها را دارا است. سایر فروشگاه‌ها با ۱۲.۵ درصد در رتبه بعدی قرار دارند.فروشگاه تکنولایف با ۰.۸ درصد کم‌ترین سهم فروش را بین فروشگاه‌ها دارد.
 
 
جدول فوق سهم فروش فروشگاه‌ها رانشان می‌دهد
 
 
 
براساس گزارش ایران‌ رنتر هر فروشگاه فعال در این پلتفرم به طور میانگین در هرماه ۶۴ میلیون تومان فروش داشته است.
 
 
هر فروشگاه فعال در ایران‌ رنتر به طور میانگین در هر ماه ۶۴ میلیون تومان فروش داشته است
 
 
 
ایران‌ رنتر همچنین در گزارش خود لیست فروشگاه‌های برتر در هر دسته‌بندی و سهم هر فروشگاه از میزان کل فروش آن را در قالب جداولی ارائه کرده است.
براین اساس در دسته گردشگری فروشگاه «سفرمی»، با حدود ۴۰ درصد سهم فروش بیشتری نسبت به فروشگاه‌های این دسته دارد.پلتفرم اتاقک براساس جدول زیر کمترین سهم فروش را در این دسته دارا است.
 
 
فروشگاه آنلاین «سفرمی» بیشترین سهم فروش را در میان فروشگاه‌های گردشگری دارا است
 
در دسته کالای دیجیتال، فروشگاه آنلاین «دیجی‌کالا» با حدود ۶۴ درصد بیشترین سهم فروش را در میان فروشگاه‌های دیجیتالی دارد. فروشگاه بهینه‌پردازش نیز کمترین سهم فروش در میان فروشگاه‌های دسته کالای دیجیتال را از آن خود کرده است.
 
 
دیجی‌کالا در دسته فروشگا‌ه‌های کالای دیجیتال بیشترین سهم فروش را از آن خود کرده است
 
در دسته مد و استایل همچنین فروشگاه «کاکامی»، توانسته است با حدود ۲۰ درصد بیشترین سهم فروش را در میان فروشگاه‌های مد و استایل داشته باشد. فروشگاه دانمد هم کمترین سهم فروش در این دسته است.
 
 
براساس نمودار فوق فروشگاه کاکامی بیشترین سهم فروش در فروشگاه‌های مد و استایل را دارا است
 
فروشگاه «ابزارمارت» در دسته فروشگاه‌های تخصصی با بیش از ۲۵ درصد بیشترین سهم را در میان فروشگاه‌های تخصصی از آن خود کرده است. فروشگاه آفرودبازار همچنین از کمترین سهم  فروش در میان فروشگاه‌های تخصصی برخوردار است.
 
 
ابزارمارت بیشترین سهم فروش در میان فروشگاه‌های تخصصی را دارا است
 
 
 
در میان فروشگاه‌های خانگی و اداری، فروشگاه «لوازم‌خونگی» با بیش از ۲۰ درصد بیشترین و فروشگاه دیجی‌چوب کمترین سهم را دارا هستند.
 
 
لوازم خونگی از فروشگاه‌های خانگی و اداری است که سهم فروش بالایی را در میان فروشگاه‌های این دسته داشته است
 
در دسته بیمه و خدمات به عنوان آخرین دسته، فروشگاه «بیمه بازار» با سهم بیش از ۶۰ درصد بیشترین سهم فروش را در میان فروشگاه‌های بیمه و خدمات را دارد.
 
 
بیمه بازار سهم فروش بالایی در میان فروشگاه‌های بیمه و خدمات کسب کرده است
 
براساس گزارش ایران‌ رنتر، حضور فروشگاه‌های آنلاین در این پلتفرم کاملا رایگان است. با این وجود فروشگاه‌ها می‌توانند با ارائه کارمزد به ایران‌ رنتر، میزان سود خرید اقساطی برای مشتریان را کاهش دهند. براساس توزیع تعداد و سهم فروش فروشگاه‌ها براساس کارمزد، حدود ۴۲ درصد از فروشگاه‌ها کارمزد می‌دهند و بیش از ۷۰ درصد فروش متعلق به فروشگاه‌هایی است که با ارائه کارمزد، سود خرید اقساطی خود را کاهش دادند.
 
 
توزیع تعداد و سهم فروش فروشگاه‌ها براساس کارمزد
 
طبق بررسی ایران‌ رنتر در میان فروشگاه‌هایی که کارمزد به سرویس پرداخت می‌کنند و کمترین میزان سود خرید اقساطی را دارا هستند، به ترتیب فروشگاه الیجه، تراست آنلاین، لوناتو، دوردیدتک، کامبادن، لوکس، دکوچید،ایمن همراه، لیزبازی و بلج  رتبه اول تا دهم را کسب کردند. درصد سود این فروشگاه‌ها بین صفر تا ۱۵ درصد است.
 
 
درصد سود فروشگا‌ه‌های فوق بین صفر تا ۱۵درصد است
 
در پایان گزارش نیز ایران رنتر پیش‌بینی کرده است که در سال ۹۹ فروش فروشگاه‌های این پلتفرم نسبت به سال ۹۸ بیش از ۵ برابر رشد خواهد کرد.
 
 
ایران‌ رنتر پیش‌بینی کرده است که فروش فروشگاه‌ها در سال ۹۹، پنج برابر خواهد شد
 
 
 
متن کامل این گزارش در اینجا بخوانید
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.