رگولاتوری

March 18, 2020
14:41 چهارشنبه، 28ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109904

سال ۹۸، پرفرازونشیب برای صنعت ICT

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه چالش‌های پیش‌آمده در سال ۱۳۹۸، پتانسیل‌های عرصه ICT کشور را در محک آزمون قرار می‌دهد، گفت: این آزمون‌ها به‌رغم دشواری، زمینه ارتقای ظرفیت‌های موجود را فراهم کرده و رشد کیفی این عرصه را رقم خواهد زد.
 
حسین فلاح جوشقانی با بیان اینکه سال ۱۳۹۸ برای صنعت ICT کشور سال پر فراز و نشیبی بود، افزود: در کنار همه مشکلات و ناملایمات بین‌المللی، بروز حوادث طبیعی در برخی از استان‌های کشور در ماه‌های آغاز سال و شیوع ویروس کرونا در یک ماه اخیر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را با چالش‌های مختلفی روبرو کرد. اما دست‌اندرکاران حوزه صنعت، اپراتورها، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دارندگان مجوز ارائه خدمات دفاتر پیشخوان، دفاتر ICT روستائی و فعالان بخش تمامی همت خود را به کار بستند تا پایداری ارتباطات تضمین شده و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات به شکل مطلوب متناسب با زیرساخت‌های موجود به کاربران ارائه شود.
 
وی ادامه داد: پس از توسعه کمی زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در طی چند سال گذشته، نهاد رگولاتوری کشور با تاکید ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۸ بر توسعه کیفی، ارتقای کیفیت سرویس‌دهی، پاسخگوئی شفاف و به موقع و صیانت از حقوق کاربران متمرکز شد و این مهم را در حوزه مقررات‌گذاری و تدوین پیش‌نویس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، نظارت بر اپراتورها در نحوه ارائه خدمات و ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌های نظارت مردمی در حد بضاعت محقق کرده است.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه بی‌تردید چالش‌های پیش‌آمده، پتانسیل‌های عرصه ICT کشور را در محک آزمون قرار می‌دهد، اظهار کرد: آزمون‌هائی که به رغم دشواری، زمینه ارتقای ظرفیت‌های موجود را فراهم کرده و رشد کیفی این عرصه را رقم خواهد زد. سال  ۱۳۹۹ برای فعالان این عرصه و خانواده بزرگ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی همراه با مسئولیتی بزرگتر در سرویس‌دهی به کاربرانی است که زندگی و کسب‌وکارشان بیش از پیش با این بستر گره خورده است.
 
فلاح جوشقانی در پایان خاطرنشان کرد: در آستانه سال نو، از تمامی تلاش‌های ارزنده و خستگی‌ناپذیر فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قدردانی می‌کنم و امیدوارم در سال پیش رو، در کنار توفیق خدمت به مردم شریف ایران زمین، سلامتی قرین وجود یکایک شما باشد و با امیدی تازه در کنار یکدیگر سال  ۱۳۹۹ را آغاز کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.