امنیت

فناوری اطلاعات

March 18, 2020
14:53 چهارشنبه، 28ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109909

حمله سایبری به آمریکا برای اخلال در مبارزه با کرونا؛ هکرهای دولتی مظنون اصلی

هکرها کمپینی برای پخش اخبار نادرست و حمله به سیستم های ایالات متحده ترتیب داده اند تا توانایی این کشور در مبارزه با ویروس کرونا را کاهش دهند. در همین رابطه کامپیوترهای وزارت بهداشت آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفتند.
 
مقامات آمریکایی می گویند حمله سایبری احتمالاً توسط دولت خارجی صورت گرفته است. «جان اولیوت» (John Ullyot)، یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی آمریکا با انتشار بیانیه ای گفت که آنها از حمله سایبری به وزارت بهداشت این کشور مطلع هستند و پلیس فدرال در حال بررسی جامع این حمله است.
 
اولیوت اضافه کرد که سیستم های وزارت بهداشت و شبکه های فدرال آمریکا به حالت طبیعی بازگشته اند. آمریکا دولت خارجی را مقصر این حمله می داند ولی تاکنون از کشور خاصی نام نبرده است.
 
هکرها در حملات خود که چندین ساعت به طول انجامید، میلیون ها مرتبه به سرورهای وزارت بهداشت آمریکا حمله کردند. به گفته یک منابع آگاه، این حملات نتوانستند سرعت سیستم های این وزارت را به طور قابل توجهی کاهش دهند.
 
«کیتلین اوکلی» (Caitlin Oakley)، یکی از سخنگویان وزارت بهداشت آمریکا گفت که سیستم های این آژانس کاملاً به حالت عادی بازگشته اند و آنها در همکاری با پلیس فدرال در حال بررسی موضوع هستند.
 
پیش از شروع حمله فرستنده ای ناشناس با ارسال پیامک های جعلی، شایعه تعطیل شدن دو هفته ای آمریکا به دستور رئیس جمهور این کشور را پخش کرد. این پیام ها بوسیله ایمیل و شبکه های اجتماعی نیز منتشر شدند و به گفته مقامات آمریکایی به حمله سایبری به سیستم های وزارت بهداشت آمریکا ربط دارند.
 
انجام حملات سایبری مرتبط به ویروس کرونا در هفته های اخیر افزایش یافته است. هکرها پیش از این با سوءاستفاده از بحران کرونا اقدام به انتشار بدافزار بوسیله ایمیل و سایت های جعلی کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.