تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 18, 2020
16:23 چهارشنبه، 28ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109915

دو میلیارد کاربر فعال در خدمات سازمانی G Suite گوگل

به گزارش بیزنس‌اینسایدر مایکروسافت به واسطه مجموعه «آفیس 365» بزرگترین بازیگر عرصه نرم‌ افزارهای سازمانی در جهان محسوب می‌شود. با این وجود گوگل به سرعت در حال پیشرفت در این زمینه است. این شرکت بزرگ توسعه دهنده خدمات جست‌وجوی اینترنتی به تازگی اعلام کرد مجموعه G Suite آن که خدماتی نظیر سرویس پست الکترونیکی جیمیل، سرویس ذخیره سازی گوگل درایو، سرویس گوگل داکس و گوگل میت را تحت پوشش قرار می‌دهد بیش از 2 میلیارد کاربر ماهانه فعال دارد.
«خاویر سولترو» مدیر توسعه خدمات G Suite گوگل در آخرین صحبت‌های خود این خبر را تایید کرد و البته توضیح نداد که این 2 میلیارد کاربر ماهانه فعال به صورت پولی یا رایگان از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند، یا اینکه علاوه بر سرویس محبوب جیمیل، دیگر خدمات را هم به همین شکل مورد استفاده قرار می‌دهند.
 
 
 
گوگل حدود یک سال قبل اعلام کرده بود حدود 5 میلیون کسب و کار در سراسر جهان مجموعه خدمات G Suite را مورد استفاده قرار می‌دهند که این رقم در مقابل 200 میلیون کسب و کار فعال در خدمات «آفیس 365» مایکروسافت بسیار کمتر است.
آقای سولترو که پیش از این چهار سال در شرکت مایکروسافت مشغول به فعالیت بود و از سال 2019 میلادی وارد گوگل شد در راستای توسعه خدمات G Suite به صورت ویژه بر تقویت ویژگی‌هایی نظیر جست‌وجوگر هوشمند و تبدیل کردن جیمیل به ابزار کاربردی‌تر تمرکز دارد.
گوگل همچنین در تلاش است ادغام بین سرویس‌های خود را آسان‌تر کند. زیر سولترو در این زمینه توضیح داده است که شرکت گوگل تمام تلاش‌های خود را بر این مسئله متمرکز کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.