اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 19, 2020
17:27 پنجشنبه، 29ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109945

احتمال برگزاری جلسات دیجیتال رسمی مجلس در نیمه دوم فروردین ۹۹

سخنگوی هیات رئیسه مجلس از برگزاری آزمایشی جلسه دیجیتالی دوسویه قوه مقننه خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در نیمه دوم فروردین ماه ۹۹ جلسات علنی دیجیتالی دوسویه را برگزار کنیم.
 
 
اسدالله عباسی در گفت‌ وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به منع صریح ستاد مقابله با کرونا از تشکیل جلسات علنی و غیرعلنی مجلس که به منظور مقابله با گسترش بیماری کرونا در جامعه صورت گرفته و با بیان اینکه قوه مقننه برای انجام وظایف خود به دنبال استفاده از هر امکان قانونی است، گفت: بر این اساس روز گذشته جلسه ای با ریاست دکتر لاریجانی و مشارکت حدود 80 نفر از نمایندگان از سراسر کشور با استفاده از فناوری دیجیتالی دوسویه برگزار شد.
 
نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان به مشکلات کنونی حوزه های انتخابیه پرداخته و همچنین مسائلی را نسبت به شیوع بیماری کرونا مطرح کردند.
 
وی ادامه داد: در این بین پیشنهادات نمایندگان در خصوص استفاده از فناوری دیجیتالی دوسویه دریافت شد و همچنین مشکلات مربوط به کیفیت صدا، تصویر، ارتباط گرفتن افراد و کم و کیف برگزاری این نوع جلسات نیز مشخص شد.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه پیشنهاد نمایندگان در رابطه با استفاده از فناوری دیجیتالی دوسویه برای برگزاری جلسات صحن در صورت ادامه بحران کرونا بررسی خواهد شد، تصریح کرد: در تلاش هستیم طی دو هفته آینده جلسات منسجم تر آزمایشی از این طریق برگزار شود تا شاهد بروز مشکلات نباشیم.
 
عباسی یادآور شد: برای نخستین بار در دنیا مجلسی با مشارکت منتخبان در سراسر کشور به صورت دیجیتالی به امر قانون گذاری می پردازد که مسئله قابل تاملی است. نباید فراموش کرد نرم افزار پیش بینی شده دارای پیچیدگی های خاصی است و متخصصان و کارشناسان مرکز فناوری قوه مقننه و وزارت ارتباطات بر روی آن کار می کنند.
 
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد بعد از برگزاری دو جلسه آزمایشی دیگر و برطرف کردن نارسایی ها، بتوانیم در نیمه دوم فروردین جلسه قوه مقننه را به صورت دیجیتالی دوسویه برگزار کنیم. البته اگر این جلسه رسمی باشد، رسانه ملی و دیگر رسانه های کشور می توانند آن را پوشش دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.