اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

March 20, 2020
0:06 جمعه، 1ام فروردینماه 1399
کد خبر: 109946

ساترا به‌دلیل انتشار ویدئویی نامناسب به آپارات اخطار داد

 
به‌دنبال انتشار یک ویدئو در آپارات، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی به این رسانه اخطار داد.
 
سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) در پی انتشار ویدئویی نامناسب در آپارات، کاربر منتشرکننده و این رسانه مجازی را مسئول انتشار ویدئوی مذکور دانست.
 
گزارش روابط عمومی ساترا به شرح زیر است:
 
«پیرو بازنشر ویدئویی موهن در سایت آپارات، ساترا به‌عنوان نهاد تنظیم‌گر این حوزه به سرعت وارد عمل شد و با اخطار به این رسانه، برای حذف ویدئوی مذکور دستورها لازم را صادر کرد.
 
به گزارش روابط عمومی ساترا، در شرایطی که رسانه‌های خارجی بدون هیچ محدودیت و نظارتی در کشور فعالیت دارند و بی‌شرمانه‌ترین توهین‌ها و محتواها در انفعال مسئولان مربوطه منتشر می‌شود، رسانه‌های داخلی باجدیت در تلاش هستند تا جایگزین مطلوبی برای سرویس‌های خارجی باشند.
 
پایبندی رسانه‌های داخلی به اهداف و ارزش‌های ایران اسلامی را به‌صورت صادقانه در وقایعی نظیر شهادت سردار سپهبد سلیمانی و بحران شیوع ویروس کرونا در کشور مشاهده کرده‌ایم.
 
بدیهی است در حال حاضر باتوجه به پیچیدگی شرایط و نیز تحولات فناوری، رسانه‌ها نیازمند تقویت سازوکارهای نظارتی و پالایش محتوا هستند. اگرچه ساترا مجدانه پیگیر بهبود سازوکارهای مذکور بوده و تلاش‌های خوبی نیز از سوی رسانه‌ها در این خصوص صورت گرفته است، هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و این مسیر رو به جلو تداوم دارد.
 
باتوجه به اتفاق اخیر در انتشار محتوای موهن به نظام و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران از طریق حساب‌های کاربری رسانه آپارات، کاربر منتشرکننده و رسانه به‌طور قطع دراین‌زمینه مسئولیت داشته و ساترا باجدیت با این اتفاق برخورد متناسب خواهد داشت.
 
پیرو تاکیدات قبلی، ساترا محوریت تمرکز خود را بر بهبود سازوکارهای نظارت بر محتوا و کاهش ریسک انتشار محتوای نامناسب به‌صورت نظام‌مند قرار داده است. ساترا همواره از رسانه‌های بومی و داخلی در مقابل رقبای خارجی حاضر در کشور دفاع خواهد کرد و انتظار دارد رسانه آپارات براساس توضیحات ارائه‌شده، امکان انتشار محتواهای مشابه را به‌طور کلی مسدود کند.»
 
این درحالی است که باتوجه به آمار نشر بسیار بالای ویدئو در آپارات، چندان عجیب نمی‌رسد که محتوایی نامناسب بتواند به‌نوعی منتشر شود و همان‌گونه که این‌بار نیز با گزارش کاربران، این ویدئو شناسایی و حذف شد، بخش مربوط به گزارش محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.