اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

March 20, 2020
22:53 جمعه، 1ام فروردینماه 1399
کد خبر: 109968

فشار اتحادیه اروپا به تتفلیکس برای کاهش کیفیت تصویر برای جلوگیری از فشار به زیرساخت اینترنت در دوران کرونا

اتحادیه اروپا در حال وارد آوردن فشار به پلتفرم پخش فیلم و سریال اینترنتی نتفلیکس و سایر سرویس های مشابه VOD برای کاهش کیفیت تصویر از HD به SD در ساعات پرترافیک دورانه خانه نشینی مشترکین به علت شیوع کرونا، با هدف کاهش فشار روی زیرساخت های اینترنت است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کمیسیون اروپا  بر نت فلیکس و سایر پلتفرم های پخش آنلاین فیلم را فشار می‌آورد تا به تعریف استاندارد در طول زمان اوج تقاضا، کیفیت نمایش فیلم را به SD کاهش دهند تا با این کار، بار بی‌سابقه‌ی ناشی از افزایش ترافیک اینترنت در دوران قرنطینه کرونا، بر روی زیرساخت اینترنت را مدیریت کنند.
 
908853_720.jpg
 
در سراسر اتحادیه اروپا، منطقه‌ای با حدود ۴۴۵ میلیون شهروند، احتمالا بسیاری از کارکنان ادارات به دورکار تبدیل شده یا خواهند شد، چرا که کشورها اقدامات قرنطینه ای بعضا شدیدی را اعمال می‌کنند و به مردم آموزش می‌دهند تا جایی که ممکن است از خانه کار کنند. کمیسیون اروپا که حدود ۳۲،۰۰۰ نفر را استخدام می‌کند، تمام پرسنل غیر حساس را در آغاز این هفته به دورکاری واداشت.
 
دیروز، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا که مدیر عامل سابق مخابرات فرانسه است، در توییتر نوشت که او با رید هستینگز، مدیر عامل نت فلیکس، صحبت کرده‌است تا این مورد را برای تعریف استاندارد SD که در زمان بحران سلامت عمومی به طور پیش‌فرض پخش می‌شود، مطرح کند.
 
یک سخنگوی برتون گفت که کمیسیون از پلتفروم های پخش برای پیروی از هدایت ارائه دهندگان مخابراتی دعوت می‌کند تا با در نظر گرفتن سازگاری با عملیاتی سازی جریان مدیریت کیفیت ویدئویی، مانند انتقال موقت به کیفیت SD یا حداقل برای ساعات کاری بسیار بحرانی، در کاهش بحران کیفیت اینترنت اروپا مشارکت کنند.
 
این گزارش اضافه می‌کند که بسیاری از ارایه دهندگان محتوا و برنامه‌های کاربردی از قبل در حال استفاده از این نوع انعطاف‌پذیری بوده اند.
 
کمیسیون اروپا همچنین از اپراتورهای مخابراتی خواسته که خدمات اینترنت را برای برداشتن گام‌هایی جهت جلوگیری و کاهش اثرات تراکم شبکه، با دعوت آن‌ها به استفاده از "احتمالات" ارائه‌شده توسط قوانین بی‌طرفی خالص اینترنت در اتحادیه اروپا فراهم می‌کند.
 
در اوایل این هفته، وودافون گزارش داد که افزایش ۵۰ درصدی ترافیک اینترنت در برخی از کشورهای اروپایی وجود دارد و افزود: "این موضوع در حال حاضر تاثیر قابل‌توجهی بر خدمات ما می‌گذارد و تقاضای بیشتری در شبکه ما قرار می‌دهد." وودافون افزوده بود : " ما باید انتظار این روند رشد داده را داشته باشیم و برای آن ماده شویم".
 
در همان زمان، کمیسیون اروپا، از کاربران اینترنت در منطقه خواست تا از فعالیت‌های بهینه شده تفریحی آنلاین استفاده کنند، مانند انتخاب تنظیماتی که مصرف داده‌ها را کاهش می‌دهد، از جمله استفاده از Wi – Fi (به جای داده‌های همراه)و انتخاب رزولوشن کم‌تر برای محتوای تصویری در تمامی ساعات.
 
کمسیون اروپا خواستار اقدام مشترک از سوی همه ذی نفعان برای تسهیل فشار بر زیرساخت‌های اینترنت و تسهیل کار از راه دور و آموزش آنلاین در زمان بحران بهداشت عمومی کرونا در منطقه شده است.
 
کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای تاکید کرده: "اروپا و کل جهان با یک وضعیت بی‌سابقه رو به رو هستند. دولت‌ها تدابیری را برای کاهش تعاملات اجتماعی اتخاذ کرده‌اند تا شامل گسترش COVID۱۹، و تشویق کار از راه دور و آموزش آنلاین باعث مدیریت شیوع این بیماری همه گیر شود. پلتفرمها، اپراتورهای مخابراتی و کاربران همه مسئولیت مشترکی برای تضمین عملکرد نرم اینترنت در طی نبرد علیه انتشار ویروس دارند."
کمسیون اروپا خواستار اقدام مشترک از سوی همه ذی نفعان برای تسهیل فشار بر زیرساخت‌های اینترنت و تسهیل کار از راه دور و آموزش آنلاین در زمان بحران بهداشت عمومی کرونا در منطقه شده است.
 
 
دقیقا مشخص نیست که این کمیسیون در قوانین بی‌طرفی خالص اتحادیه اروپا برای اولویت‌بندی انواع خاصی از ترافیک بر دیگران در طول بحران کرونا چه چیزی را پیش‌بینی می‌کند.
 
ما از سخنگوی برتون برای توضیح در مورد این موضوع پرسیدیم، اما او با تاکید بر این که کمیسیون امیدوار است که چنین سناریویی را حذف کند پاسخ داد: " با فراخوانی برای همه  ذینفعان شامل پلتفرمها، اپراتورها و مردم، ما فعالانه از عملکرد روان اینترنت اطمینان حاصل خواهیم کرد، به طوری که پرسش اولویت‌بندی نیاز به پرسیدن نداشته باشد!
 
ما همچنین به سراغ Netflix رفتیم تا بپرسیم چه مراحلی برای کمک به مدیریت تقاضای باند در منطقه در نظر گرفته شده‌است. اما تا زمان انتشار این گزارش، نت فلیکس به این پرسش پاسخی نداده است.
 
سخنگوی برتون گفت که کمیسر اروپا خواستار برگزاری یک تماس به منظور پی‌گیری با هیستینگز در روزه‌های آینده شده است و به طور گسترده، کمیسیون در حال کار بر روی تنظیم یک مکانیزم گزارش دهی برای تضمین نظارت منظم بر وضعیت ترافیک اینترنت در هر کشور عضو است تا بتواند به سرعت به مسائل ظرفیتی، هم‌کاری در این زمینه با تن of اروپایی برای ارتباطات الکترونیکی و با حمایت مقامات نظارتی ملی پاسخ دهد.
 
ما همچنین با یوتیوب برای اظهار نظر درباره درخواست کمیسیون برای اقدام پیشگیرانه از سکوهای جاری برای کمک به مدیریت افزایش تقاضا در زیرساخت اینترنت تماس گرفته‌ایم ولی تا زمان انتشار این گزارش، پاسخی از آنها دریافت نکردیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.