تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

March 21, 2020
12:08 شنبه، 2ام فروردینماه 1399
کد خبر: 109977

تایید افزوده شدن قابلیت مشابه ایردراپ به گوشی‌های اندرویدی

 
 
با عرضه دومین نسخه پیش نمایش سیستم عامل جدید اندروید ۱۱، افزوده شدن قابلیتی مشابه با ایردراپ آیفون به این سیستم عامل که اشتراک گذاری فایل را تسریع می‌کند، تأیید شد.
 
 به نقل از انگجت، دومین نسخه پیش نمایش اندروید ۱۱ مجهز به قابلیتی موسوم به به اشتراک گذاری سریع یا فست شیر است که انتقال سریع فایل از یک گوشی اندرویدی به گوشی دیگر را ممکن می‌کند.
 
پیش از این گوگل برای ارائه خدمات این چنینی از طریق گوشی پیکسل ۴ اقدام کرده بود. اما نقص فناوری مورد استفاده گوگل این طرح را به شکست کشانده بود. در برخی موارد فناوری گوگل برای انتقال فایل از یک گوشی به گوشی دیگر دچار اختلال شده و حتی بعد از نمایش پیام اتمام انتقال فایل، مشاهده و استفاده از فایل منتقل شده، ممکن نبود.
 
اولین بار در نیمه سال ۲۰۱۹ اخباری در مورد ابداع فناوری خاص گوگل برای انتقال سریع فایل موسوم به نیر بای شیرینگ منتشر شد که توسط این شرکت رد یا تایید نشد. هنوز زمان دقیق در دسترس قرار گرفتن فناوری مذکور مشخص نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.