اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

March 21, 2020
12:29 شنبه، 2ام فروردینماه 1399
کد خبر: 109985

قابلیت پیام‌های محوشونده بزودی در اینستاگرام

 
 
 
اینستاگرام در حال کار روی قابلیتی جدید و البته پرطرفدار تحت عنوان پیام‌های محوشونده برای پلتفرم خود است که می‌تواند بیش از پیش بر محبوبیت این اپلیکیشن پیامرسان بیافزاید.
 
ویژگی مذکور در بسیاری از اپلیکیشن‌ها از قبیل اسنپ‌چت، بسیار مورد استقبال قرار گرفته و به نظر می‌رسد که اینستاگرام نیز قصد دارد تا تجربه استفاده از این قابلیت را برای کاربران خود نیز فراهم کند. این ویژگی هنوز به صورت رسمی‌برای اینستاگرام عرضه نشده است.
 
اما ساعاتی پیش یکی از کاربران به نام مانچون وانگ، از طریق مهندسی معکوس توانست کدی را در اپلیکیشن اندرویدی اینستاگرام کشف کند که نشان از تلاش مهندسان اینستاگرام برای اضافه کردن قابلیت پیام‌های محوشونده دارد.
 
وانگ با انتشار توییتی نوشت که این ویژگی زمانی عمل می‌کند که کاربران اینستاگرام از طریق بخش دایرکت وارد پنجره حالت تاریک (دارک مُد) شوند و می‌توانند پیام‌های خود را ارسال کنند؛ در اینجا زمانی که پنجره بسته می‌شود، پیام ارسالی ناپدید می‌شود.
 
اینستاگرام که از جمله شرکت‌های زیرمجموعه فیسبوک به شمار می‌رود، در بیانیه‌ای نوشت: ما همواره در حال تلاش برای ارائه قابلیت‌های جدید به منظور ارتقای تجربه بهتر استفاده از پلتفرم پیامرسان خود هستیم. این ویژگی فعلا در مراحل آغازین خود قرار داد و هنوز راه زیادی برای آزمایش و عرضه عمومی‌دارد.
 
استفاده از قابلیت پیام‌های محوشونده یکی از نقاط قوت اپلیکیشن‌های پیامرسان محسوب می‌شود که شرکت اسنپ توانسته از این ویژگی نهایت استفاده را ببرد و کاربران زیادی را به استفاده از پلتفرم خود ترغیب کند. گفتنی است فیسبوک در سال 2014، پیشنهاد 3 میلیارد دلاری را برای خرید اسنپ‌چت ارائه داد که با مخالفت مدیران اسنپ مواجه شد.
 
در این میان، مهندسان شرکت توییتر نیز در حال کار روی ویژگی مشابهی برای پلتفرم خود هستند. این شرکت در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد در حال تست و بررسی قابلیت جدیدی است که با کمک آن، کاربران می‌توانند تعیین کنند که پیام‌ها، تصاویر و یا ویدیوهای آن‌ها بعد از گذشت 24 ساعت محو شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.