اپلیکیشن

تلفن همراه

March 21, 2020
12:41 شنبه، 2ام فروردینماه 1399
کد خبر: 109990

هواوی از برنامه AppSearch رونمایی کرد؛ اپ استور‌های مختلف زیر یک سقف

هواوی به شدت دنبال این است که گوشی‌های جدید خود را بدون سرویس‌های گوگل در خارج از چین نیز به فروش برساند. به همین دلیل این کمپانی تصمیم گرفته برنامه‌ای به نام «اپ سرچ» معرفی کند تا کاربران راحت‌تر به دنبال برنامه‌های مورد نیاز خود بگردند.
 
برنامه اپ سرچ (AppSearch) جدیدترین تلاش هواوی برای افزایش دسترسی کاربران به برنامه‌هی کاربردی است. کمپانی چینی برای جبران نبود پلی استور، از اپ گالری رونمایی کرد، ولی بسیاری از برنامه‌های محبوب و کاربردی در این پلتفرم پیدا نمی‌شود. به همین دلیل بسیاری از کاربران نسبت به تغییر شیوه زندگی خود و استفاده از اپ گالری مردد هستند.

اپ سرچ اما این روند را تغییر می‌دهد. شیوه کار این برنامه بیشتر مانند یک موتور جستجو است که کاربر می‌تواند نام برنامه مورد نظر خود را در این اپلیکیشن جستجو کرده و یک راست به صفحه دانلود آن مراجعه کند. به زبان ساده‌تر، این برنامه تمامی فروشگاه‌های اپ شخص ثالث را زیر و رو می‌کند تا برنامه مورد نظر کاربر را بیابد. سپس به کمک اپ سرچ می‌توان به راحتی به برنامه‌هایی که در اپ گالری موجود نیست را پیدا کرد.
 
محتوای موجود در اپ سرچ، بر اساس دسته‌بندی، محدوده جغرافیایی و محبوبیت آن طبقه‌بندی شده تا جستجو در آن ساده‌تر شود. برای مثال برنامه‌های فیسبوک و واتساپ که در اپ گالری موجود نیست را می‌توان از طریق اپ سرچ جستجو و بدون کلنجار رفتن با اپ استورهای شخص ثالث، آن‌ها را به سادگی دانلود کرد. در نهایت لازم به ذکر است که این برنامه در مرحله تست قرار داشته و هنوز به صورت کامل و جهانی عرضه نشده و تنها از وب سایت آلمانی هواوی قابل دانلود است.
 
در حال حاضر اپ سرچ از منابعی همچون APKMirror، APKMonk، APKPure، هواوی اپ گالری و آمازون اپ استور پشتیبانی می‌کند. احتمالا در آینده فروشگاه‌ای دیگری نیز به این لیست اضافه خواهند شد. می‌توانید این برنامه را از این لینک دانلود کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.