اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 23, 2020
12:18 دوشنبه، 4ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110022

سایت کرونای گوگل ربطی به تبلیغات ترامپ نداشت

 
 
گوگل سرانجام دیشب از سایت اطلاع رسانی خود در ارتباط با ویروس کرونا رونمایی کرد، اما این سایت ارتباط چندانی با وعده‌ها و پیش بینی‌های ترامپ ندارد.
 
به نقل از گیزمودو، این وب سایت اطلاعاتی در مورد ویروس یادشده و مراکز درمانی آمریکا برای مراجعه مبتلایان در دسترس عموم قرار می‌دهد، اما بسیاری از امکاناتی که ترامپ وعده داده بود در سایت یادشده وجود ندارد.
 
ترامپ وعده داده بود سایت کرونای گوگل یک وب سایت ملی باشد که کنترل و نظارت بر این بیماری و شناسایی مبتلایان را تسهیل کند. وی همچنین مدعی شده بود ۱۷۰۰ مهندس گوگل مشغول کار بر روی این وب سایت هستند. اما بلافاصله بعد از این ادعاها گوگل با صدور بیانیه‌ای بدون اشاره به نام ترامپ آنها را تکذیب کرد.
 
سایت گوگل بیشتر یک سایت اطلاع رسانی است که شیوه‌های مقابله و پیشگیری از کرونا را با استناد به منابع سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا آموزش می‌دهد و ابزاری را برای تداوم کار و فعالیت در اختیار افراد، معلمان و صاحبان کسب و کار قرار می‌دهد.
 
مهم‌ترین نکته این است که سایت یادشده حاوی هیچ پرسشنامه‌ای نیست که کاربران با پرکردن آن بتوانند از بیماری یا عدم بیماری خود مطلع شوند و سپس به نزدیک ترین مرکز درمانی به خود هدایت شوند. بنابراین صحبت‌های ترامپ در این زمینه بیشتر یک ژست تبلیغاتی برای فعال نشان دادن دولت این کشور برای مقابله با کرونا قلمداد می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.