رسانه‌های اجتماعی

March 24, 2020
11:10 سه شنبه، 5ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110047

افرایش 70 درصدی تماس‌های تصویری در فیسبوک مسنجر به دنبال شیوع کرونا

 
 
به دنبال شیوع ویروس کرونا در جهان و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس، بسیاری از انسان‌ها خانه‌نشین شده‌اند و در این میان، روابط اجتماعی میان افراد نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است.
 
خوشبختانه به لطف وجود شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیامرسان متنوع، دیگر فاصله مکانی مفهوم خود را از دست داده و افراد ‌می‌توانند از طریق این ابزارها و دستگاه‌های هوشمند با دوستان و نزدیکان خود صحبت کنند و آن‌ها را روی نمایشگاه دستگاه‌ها ببینند.
 
اگر خاطرتان باشد مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک چندی پیش اعلام کرده که در طی هفته‌های اخیر، میزان تماس‌های صوتی و تصویری کاربران واتس اپ به نسبت قبل دو برابر شده است. حال این شرکت اطلاعات جدیدی را در خصوص اپلیکیشن دیگر خود یعنی مسنجر ارائه کرده است.
 
این اطلاعات که در اختیار وب‌سایت CNET قرار داده شده، حاکی از آن است که در طی هفته اخیر، میزان استفاده کاربران منسجر از تماس‌های ویدیویی گروهی تا 70 درصد افزایش یافته است. همچنین به گفته فیسبوک، مدت زمان استفاده کاربران از اپلیکیشن منسجر، به نسبت قبل تا دو برابر ارتقا یافته است.
 
فیسبوک نیز به مانند دیگر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی از قبیل توییتر و یوتیوب، حداکثر تلاش خود را برای مقابله با انتشار اخبار، شایعات و اطلاعات نادرست پیرامون ویروس کرونا به کار بسته است. این شرکت همچنین یک‌هاب را طراحی کرده که افراد ‌می‌توانند به خانواده و یا دیگر دوستان و آشنایان خود در زمان خانه‌نشینی ناشی از شیوع ویروس کرونا، در ارتباط باشند.
 
به گفته فیسبوک، نهادهای بهداشتی و افراد متخصص در زمینه خدمات درمانی ‌می‌توانند اطلاعات دقیق و درست مربوط به ویروس کرونا و توصیه‌های خود به مردم را در این پلتفرم به اشتراک بگذارند.
 
اگرچه افزایش میزان استفاده کاربران از سرویس‌های اپلیکیشن‌های پیامرسان، نگرانی‌هایی را در خصوص مدیریت این حجم از ترافیک بوجود آورده؛ اما مدیرعامل فیسبوک چندی پیش اعلام کرد که مهندسان این شرکت تما‌می‌تلاش خود را برای جلوگیری از بروز هرگونه نقص احتمالی در آینده به کار بسته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.