تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 24, 2020
14:38 سه شنبه، 5ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110063

آمازون مجبور شد به کارمندانش مرخصی باحقوق بدهد

 
 
آمازون که به هیچ وجه حاضر نبود به کارکنان خود در شرایط شیوع ویروس کرونا مرخصی با حقوق بدهد و حتی آنها را به اخراج تهدید کرده بود، سرانجام تسلیم فشارها شد.
 
 به نقل از سی ان بی سی، آمازون اعلام کرده آن دسته از کارکنان پاره وقت و فصلی این شرکت که تمایل به استفاده از مرخصی برای در امان ماندن از ویروس کرونا داشته باشند، می‌توانند از مرخصی استفاده کنند و در ایام مرخصی به آنها حقوق نیز پرداخت خواهد شد.
 
بسیاری از سازمان‌های مدافع حقوق کارمندان و کارگران از سال گذشته میلادی به آمازون فشار آورده بودند تا هر چه سریع‌تر چنین مزایای را برای کارکنان خود به رسمیت بشناسد، اما آمازون از این امر امتناع کرده بود تا سرانجام تحت فشار سنگین افکار عمومی جف بزوس مدیر عامل آمازون تسلیم شد. مقاومت وی تا حدی بود که تعدادی از سناتورهای کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای خطاب به بزوس از رویه سختگیرانه او در این زمینه انتقاد کرده بودند.
 
هزاران کارمند آمازون در انبارهای این شرکت به صورت پاره وقت و فصلی کار می‌کنند تا کالاهای مختلف را به دست مصرف کنندگان برسانند. ولی این افراد حق استفاده از مرخصی باحقوق را ندارند و فشار کاری زیادی را نیز تحمل می‌کنند.
 
بر اساس اعلام آمازون قوانین مرخصی با حقوق برای کلیه کارکنان آمازون از اول مارس اعمال می‌شود و آنها حق دارند برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در سر کارهای خود حاضر نشوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.