اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 25, 2020
11:01 چهارشنبه، 6ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110077

رصد شیوع کرونا با سایت داوطلبانه کارکنان شرکت‌های فناوری

گروهی سی نفره از کارکنان داوطلب آمازون، اپل و آلفابت با همکاری یکدیگر و ظرف مدت ۶ روز وب سایتی را برای رصد شیوع کرونا راه اندازی کردند.
 
به نقل از سی ان بی سی، وب سایت یادشده که کرونا در نزدیکی شما یا covidnearyou نام دارد، با هدف رصد شیوع ویروس کرونا و نحوه گسترش آن راه اندازی شده است.
 
ایده تأسیس این سایت توسط یکی از مدیران شرکت آلفابت و همسر وی مطرح شد. آنها وقتی احساس کردند مریض شده و به کرونا مبتلا شده‌اند، تلاش کردند برای تست دادن به پزشک مراجعه کنند. اما دکتر اعلام کرد چون آنها با هیچ فرد مبتلا به کرونایی در تماس نبوده‌اند، لزومی به این کار نیست.
 
در نهایت این دو نفر به فکر افتادند برای کمک به افرادی مشابه با خود که دوست دارند از وضعیت شیوع کرونا در نقاط مختلف مواجه شوند و از آلوده شدن خود جلوگیری کنند، با دیگر مهندسان و پزشکان علاقمند تماس بگیرند. برای این کار از تجربیات برخی مهندسان گوگل که قبلاً همین کار را در مورد ویروس آنفولانزا انجام داده بودند، استفاده شد. همچنین چند پزشک علاقمند در بوستون تجربیات و اطلاعات خود را در این زمینه در اختیار مهندسان آلفابت قرار دادند.
 
در ادامه برخی مهندسان و کارکنان اپل، آمازون، مونگو دی بی، کلود فلیر و برخی شرکت‌های فناوری دیگر به پزشکان داوطلب و محققان دانشگاه هاروارد پیوستند تا وب سایت covidnearyou.org در دسترس قرار بگیرد.
 
در این وب سایت نقشه شیوع کرونا در نقاط مختلف آمریکا بر اساس اطلاعات در دسترس به نمایش درآمده و افراد علاقمند نیز می‌توانند با افزودن اطلاعات خود به این وب سایت بر غنا و دقت آن بیفزایند. کاربران با پاسخ دادن به تعدادی از سوالات مطرح شده در این سایت نیز می‌توانند از ابتلاء یا عدم ابتلای خود به کرونا مطلع شوند و سپس فهرستی از اماکن درمانی قابل مراجعه را مشاهده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.