اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 25, 2020
11:16 چهارشنبه، 6ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110080

گرانفروشی سایت های اینترنتی باید توسط سازمان تعزیرات پیگیری شود

رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه رفع فیلتر تلگرام و توییتر برای آموزش های مجازی باید با اجازه مقامات قضایی انجام شود، گفت: گرانفروشی سایت های اینترنتی در شرایط شیوع کرونا ویروس باید توسط سازمان تعزیرات پیگیری شود.

 
در ۲ ماهه گذشته با ظهور بیماری  آنفولانزای کرونا ویروس در کشور به مراتب هر روز مصرف اینترنت با افزایش رو به رشدی همراه بوده  است تا جایی که امروز این میزان مصرف به بیش از ۵۵ درصد رسیده است چراکه با اعلام دور کاری کارمندان و در خانه ماندن مردم برای قطع زنجیره شیوع کووید ۱۹ از سوی ستاد مبارزه با کرونا  مصرف اینترنت افزایش یافته است. در این راستا موضوعاتی توسط شهروندان از رسانه مطالبه شده است که می توان به حمایت عادلانه از پیام رسان ها ، رفع فیلتر تلگرام و توییتر، جلوگیری از گرانفروشی سایت های اینترنتی و جلوگیری از حجم فروش اشاره کرد برای رسیدن به جواب با سجاد بنابی نایب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در ۴ سکانس گفت وگو کردیم که در ادامه می خوانید:
 
 
سکانس اول، از همه پیام رسان ها به طور مساوی حمایت می کنیم
 
سجاد بنابی نایب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت درباره « پویش حمایت از پیام رسان ایتا ۱۰۰۰۰ بار امضا شد، گفت: وزارت ارتباطات از همه پیام رسان ها به طور مساوی حمایت می کند اما از پیام رسان ایتا به دلیل عمل نکردن به بعضی از تعهداتش حمایت نشده است به طوری که در دوره جدید براساس اعلام مرکز ملی پیام رسان ایتا باید برای فعالیت هایش یوزر دریافت می کرد که متأسفانه انجام نداده است.
 
وی افزود: وزارت ارتباطات علاوه بر پیام رسان ایتا از پیام رسان های مشابه نیز حمایت می کند، در واقع طبق نظر مرکز ملی باید پیام رسان ایتا یوزر دریافت می کرده است که همانند گذشته مورد حمایت قرار گیرد اما به تعهداتش در این زمینه عمل نکرده و در این دوره از آن حمایت نشده است این در حالی است که فعالیت پیام رسان ها و نحوه کارکرد آنها را مرکز ملی تعیین می کند.
 
 
سکانس دوم، درخواست رفع فیلتر تلگرام و توییتر برای آموزش های مجازی
 
بنابی درباره درخواست رفع فیلتر تلگرام و توییتر برای آموزش های مجازی تصریح کرد: درخواست رفع فیلتر تلگرام و توییتر برای آموزش های مجازی موضوعی است که نمی توان در قالب بخشنامه و دستورات اداری آن را پیگیری و درباره هرگونه تغییر و تحولی اقدام کرد زیرا این مسأله منع قانونی دارد و باید با اجازه مقامات قضایی انجام شود.
 
وی افزود: رفع فیلترینگ تلگرام و توییتر برای آموزش های مجازی جزء مقوله هایی است که باید با دستور دادستانی انجام شود زیرا این موضوع نیاز به مجوز قانونی دارد.
 
 
سکانس سوم، جلوگیری از گرانفروشی سایت های اینترنتی
 
رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت در خصوص جلوگیری از گرانفروشی سایت های اینترنتی گفت: برای جلوگیری از گرانفروشی سایت های اینترنتی با توجه به شیوع کرونا باید سازمان تعزیرات حکومتی در قالب یک طرح ضربتی به برخورد با سایت های متخلف بپردازد. موضوع رسیدگی به گرانفروشی سایت های اینترنتی باید مانند دیگر فروشندگان در دستور کار سازمان تعزیرات قرار گیرد.
 
وی افزود: سایت هایی که اقدام به گرانفروشی در شرایط وجود ویروس کرونا می کنند به عنوان مجرم باید با آنها برخورد شود که این کار نیز در مسوولیت سازمان تعزیرات است.
 
 
سکانس چهارم، شرکت ارتباطات زیر ساخت حجم نمی فروشد
 
بنابی با اشاره به این موضوع که شرکت ارتباطات زیر ساخت حجم نمی فروشد بلکه پهنای باند می فروشد،گفت: پهنای باند برای اینترنت هدیه اپراتورها رایگان شده و در حال حاضر ما حجم نمی فروشیم بلکه پهنای باند می فروشیم که آن هم بر اساس مدل قرارداد شرکت های fcp است.
 
وی افزود: معادل بسته ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت که اپراتورهای ثابت به کاربران هدیه دادند، شرکت زیرساخت نیز پهنای باند را برای اپراتورها رایگان کرده است.همچنین در ارائه خدمات مانند پهنای باند هیچ گونه مشکلی نداریم و در صورت نیاز می توانیم به دانشگاه ها و اپراتورها خدمات بدهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.