اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

مخابرات فضایی

March 25, 2020
20:09 چهارشنبه، 6ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110102

ITU در مقابل کرونا اپراتورها را منسجم می‌کند

itu logo.jpg

ICTna.ir – اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) در حال راه‌اندازی یک برنامه بعنوان "پلت فرم شبکه جهانی" برای کمک به حفاظت از شبکه‌های ارتباطی در طول بحران COVID۱۹ است. 

 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در بیانیه‌ای که امروز صبح منتشر شد، Hulin Zhao، دبیر فعلی این سازمان، می‌گوید که این ابتکار برای کمک به دولت‌ها و بخش خصوصی برای تضمین اینکه شبکه‌های ارتباطی "ایمن‌تر و قوی‌تر" بمانند، طراحی شده‌است و "برای اطمینان از این که خدمات ارتباطی" در دسترس همگان "قرار دارد،تا مردم در این دوران"بیشتر متصل" بمانند.
 
Hulin Zhao افزود: " من به تیم خود دستور داده‌ام بدون هیچ گونه تاخیری خط‌ مشی تنظیمی و سیاست سازی موجود را برای کمک به کشورها و صنعت برای مقابله با افزایش استرس در شبکه‌های جهانی به کار بگیرند."
 
امید این است که انتشار اطلاعات و تقسیم تخصص به کشورهایی که هنوز زمان کافی برای آماده‌سازی کامل در مقابل ویروس کرونا را دارند، فرصت یادگیری و جذب درس‌هایی از راه‌حل‌های مخابراتی که در نقاط دیگر دنیا مستقر شده‌اند، می‌دهد.
 
بنابر اعلام اتحادیه جهانی مخابرات، این موارد، می‌تواند از طیف اضطراری، انتقال مجدد، تا دستورالعمل‌هایی برای مصرف کنندگان در مورد استفاده مسئولانه از خدمات به منظور کاهش ترافیک شبکه باشد.
 
دبیر کل سازمان ملل متحد همه اعضای اتحادیه بین‌المللی ارتباطات راه دور در هر دو بخش دولتی و خصوصی به این پویش فراخواند و گفت: " تاکنون شبکه‌های ارتباطی برای سلامت و امنیت ما بسیار حیاتی بوده‌اند و اقتصاد و جامعه را حفظ می‌کنند، مانند دوران بحران دنیای کرونا زده، که ما امروزه در آن زندگی می‌کنیم. هدف ما، به عنوان یک اجتماع انسانی، دادن ابزار های لازم به کارکنان شبکه های بهداشت و درمان در همه‌ی جاهای مورد نیاز برای انجام وظایف خود و اجازه دادن به همه کسانی است که می‌توانند از خانه کار کنند، تا به صورت آنلاین تجارت کنند و اطمینان حاصل کنند که صدها میلیون کودک و جوان در هر کجا که هستند، در ارتباط و متصل باقی خواهند ماند."
 
ITU HQ.jpg
 
پلت فرم جدید به سیاست گذاران، قانونگذاران و سهام داران صنعت تلکام کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل کنند که کارایی شبکه از طریق به اشتراک گذاری بهترین تجارب و ابتکارات مختلفی که در زمان همه‌گیر شدن کرونا رخ داده، قابل انتقال و به اشتراک گذاری است. این امر با جمع‌آوری اطلاعات و تجربیات مرتبط و قابل‌اعتماد در مورد اقداماتی که سیاست گذاران، قانونگذاران و دیگران در جامعه رگولاتوریها می‌تواند از آن برای تضمین این مساله استفاده کند که شبکه‌های ارتباطی و خدمات آن‌ها به نیازهای کشور خود عمل می‌کند و آنها را بی پاسخ نمی گذارد."
 
براساس اعلام اتحادیه جهانی مخابرات، پلت فرم شبکه جهانی ITU در حال حاضر یک منبع اطلاعاتی ثابت است، اما ITU به زودی آن را به یک پلت فرم تعاملی مداوم برای به اشتراک گذاری "در سراسر این بحران و فراتر از آن" تبدیل خواهد کرد.
 
 
نمی توان انکار کرد که تاثیر و اثربخشی جانی این سازمان از زمان آغاز هزاره کاهش‌یافته است، اما در حالی که دیگر قدرت جذب مردم و اپراتورها را مثل سابق ندارد که کل صنعت جهانی ارتباطات در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۹ را به خود جلب کرده‌ و مدیریت میکرد، اعلام امروز شاهدی بر اهمیت و ارتباط مستمر این سازمان، بعنوان یک اجماع و مرکز جهانی، برای تمرکز اپراتورها و رگولاتورها و وندورها در حوزه مخابرات جهانی است. 
 
سازمان ITU یک سازمان جهانی  زیرمجموعه سازمان ملل است و در سال ۱۸۶۵ تاسیس شد تا اتصال بین‌المللی در شبکه‌های ارتباطی راه دور را تسهیل کند. این سازمان، طیف رادیویی سراسری و مدارهای ماهواره را تخصیص می‌دهد، استانداردهای فنی را توسعه می‌دهد که شبکه‌ها و فن‌آوری‌های اتصال یکپارچه را تضمین می‌کند. نباید فراموش کرد که ITU به طور کامل متعهد به اتصال تمام مردم جهان، بدون توجه به جایی که آن‌ها زندگی می‌کنند، می باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.