اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 28, 2020
10:51 شنبه، 9ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110136

صدور مجوز 17 دفتر جدید پیشخوان دولت / پایش ارتباطات 1017 روستا در استان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل در روزهای پایانی سال 1398 با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را تشریح کرد.
 بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به روزهای پایانی سال 98 با ارائه گزارشی از اهم اقدامات انجام گرفته در استان گفت: در سال 98 اقدامات خوبی در جهت رشد شاخص های  حوزه  ICT انجام گرفته است  که از مهمترین اقدامات این حوزه اجرای موفقیت آمیز طرح پایش 1017 روستای بالای  20خانوار را می توان نام برد که این طرح با هدف بروزرسانی شاخص های حوزه ICT در روستاها، بررسی میزان دسترسی روستاییان به خدمات مختلف حوزه فاوا و برنامه ریزی برای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها و روستاهای استان و با همکاری واحدهای تابعه وزارت در استان اردبیل انجام شد.
 
وی اقدام موفقیت آمیز بعدی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات را اجرای طرح سنجش وضعیت پوشش تلفن همراه و کدهای دستوری USSD در روستاهای تعیین شده توسط استانداری اردبیل جهت برگزاری انتخابات الکترونیک استان اردبیل نام برد و گفت: با هدف بررسی وضعیت ارتباطی روستاهای تعیین شده جهت برگزاری انتخابات الکترونیک در 867 روستایی که به عنوان محل های شعب اخذ رای انتخاب شده بودند طرح پایش انجام شد.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به پایدار شدن وضعیت پوشش تلفن همراه استان، از نصب و راه اندازی 68 سایت جدید تلفن همراه در روستاهای استان در سال 98 خبرداد و گفت: با تلاش هایی که در جهت بررسی آخرین وضعیت پوشش ارتباطی استان و شناسایی نقاط فاقد پوشش و کم برخوردار در استان صورت گرفت تعداد 68 سایت جدید تلفن همراه در روستاهای استان نصب و راه اندازی شد.
 
رزمی در ادامه  به اقدامات انجام گرفته در جهت کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه زیرساخت ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اشاره کرد و گفت: با اجرای موفقیت آمیز 170 کیلومتر فیبر نوری در نقاط روستایی شهرستان های استان، ظرفیت شبکه انتقال استان به میزان قابل توجهی افزایش یافت.
 
رییس کارگروه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی استان با اعلام خبر صدور 17 مجوز جدید تاسیس دفتر پیشخوان دولت در استان اردبیل گفت: پس از  واگذاری دبیرخانه دفاتر پیشخوان دولت به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و اجرای بخش نامه ها و قوانین جدید مربوط به تشکیل کارگروه استانی دفاتر پیش خوان دولت توسط اداره کل استان پس از وقفه ای 9 ساله در تخصیص مجوز جدید دفاتر پیشخوان، تعداد 17 مجوز تاسیس دفتر پیشخوان دولت و تعداد شش مجوز جدید دفتر ICT روستایی در استان اردبیل در سال 98 صادر شده است.
 
مدیرکل فاوای استان اردبیل افزود: در بخش حمایت های مادی نیز از سالهای گذشته با پرداخت تسهیلات وجوه اداره شده توسط کارگروه استانی حامی فعالین حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده ایم و در سال 98 نیز با اطلاع رسانی تسهیلات وزارت ارتباطات اقدامات خوبی در این بخش انجام شده است بطوری که 32 ثبت نام در سامانه ایران نو آفرین توسط فعالین حوزه ثبت شده است که 25 درخواست توسط شرکت های دانش بنیان بومی، سه درخواست توسط شتابدهنده ها و مراکز رشد استانی، دو درخواست توسط شرکت های بزرگ رشد یافته و دو درخواست توسط علاقه مندان به حوزه های کسب و کار در سامانه فوق ثبت نام کرده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.