تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 28, 2020
14:58 شنبه، 9ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110166

طرح «دماسنج» تخفیفان برای کمک به کسب‌وکارها در شرایط کرونا معرفی شد

تخفیفان، سرویس تخفیف و خرید گروهی آنلاین، در راستای مسئولیت اجتماعی و باهدف حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین در شرایط شیوع ویروس کرونا، طرحی به نام «دماسنج» را به عنوان بخشی جدید در سرویس خود راه‌اندازی کرد. به گفته مدیرعامل تخفیفان در این طرح تمام کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده خدمات و سرویس‌ها می‌توانند به صورت رایگان تبلیغات کسب‌وکار خود را قرار دهند تا مردم ضمن آشنایی با آنها، سرویس و خدمات مورد نیاز خود را بدون خارج شدن از خانه از طریق این کسب‌وکارها تهیه کنند.
 
 شیوع ویروس کرونا در کشور سبب شده است که به کسب‌وکارهای کوچک چه آنلاین و چه آفلاین ضربه و آسیب‌های اقتصادی جدی وارد شود. به همین خاطر در یک ماه گذشته شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی کمپین‌ها و پویش‌های متفاوتی با هدف حمایت ازاین کسب‌وکارها راه‌اندازی کردند. کمپین‌هایی مانند کمپین نوروزی «پازل» که با کنار هم‌آوردن جمعی از کسب‌وکارهای ایرانی سعی در اتصال سرویس‌دهندگان به مشتریان است، کمپین «نفس» و پروژه «کنارهمیم» از جمله این تلاش‌ها به تمامی کسب‌وکارها در این شرایط بحرانی بوده است. حال تخفیفان هم پویش «دماسنج» را راه‌اندازی کرده تا کسب‌وکارها به صورت رایگان روی پلتفرم دماسنج تبلیغات خود را قرار دهند و مردم با کسب‌وکارهای محلی و کوچک آشنا شوند و سرویس‌ها و خدمات موردنیاز خود را از این کسب‌وکارها تامین کنند.
نازنین دانشور، مدیرعامل سایت تخفیفان در توضیح بیشتر این پلتفرم «دماسنج» به پیوست گفت: «دماسنج در واقع مانند یک شبکه اجتماعی است که کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین چه کوچک و بزرگ و متوسط می‌توانند روی آن تبلیغ کنند. این تبلیغات می‌تواند هم توسط خود صاحبان کسب‌وکار و هم مردمی که آنها را می‌شناسند، انجام شود.» به گفته دانشور راه‌اندازی  این پروژه در برنامه این شرکت از حدود ۶ ماه پیش وجود داشته اما به دلایلی عقب افتاده بود حالا اما دانشور می‌گوید با توجه به مشکلات موجودی که کرونا برای کسب‌وکارها ایجاد کرده تیم او به این نتیجه رسیده که این پروژه را در این زمان راه‌اندازی کنند.
دانشور در مورد فعالیت کسب‌وکارها و مردم روی این پلتفرم توضیح داد: «در حال‌حاضر مردم در خانه‌های خود در قرنطینه به سر می‌برند و نباید از خانه خارج شوند؛ اما طبیعتا هر کدام از ما نیازهایی داریم. بنابراین سعی کردیم با کمک این پلتفرم بدون اینکه شهروندان نیاز به خارج شدن از خانه داشته باشند به نیازهایشان پاسخ دهیم. به این صورت که  وقتی وارد پلتفرم دماسنج می‌شوند می‌توانند کسب‌وکارهای مختلف سراسر کشور را بینند و خدماتشان را دریافت کنند. این خدمات هم شامل آموزش آنلاین تا خرید کالا و دیگر خدمات مورد نیاز مردم را شامل می‌شود.»
 
 
سروس جدید «دماسنج» به سایت تخفیفان اضافه شده تا در شرایط فعلی که کسب‌وکارها به دلیل ویروس کرونا با مشکلاتی در ارائه خدمات خود مواجه‌اند به صورت رایگان کسب‌و‌کارها را تبلیغ کند
 
دانشور با اشاره به اینکه این پروژه پس از پایان شرایط کنونی هم ادامه خواهد داشت،بیان کرد: «این پروژه مختص این بازه زمانی نیست و متعلق به مردم و کسب‌وکارها است تا مشتریان برای کسب‌وکارها و کسب‌وکارها برای خودشان تبلیغ کنند. این سرویس بخش جدیدی از سایت تخفیفان است که به سایت اضافه شده است.»
براساس گفته‌های دانشور دماسنج یک پلتفرم اجتماعی است تا اگر کاربران تخفیف‌های خوب که متعلق به کسب‌‌وکاری است را در آن تبلیغ کنند و با امکاناتی که این پلتفرم دارد، مردم در مورد کسب‌وکارها و تخفیف‌ها با هم صحبت و بهترین تخفیف‌ها را به یکدیگر معرفی کنند و به اصطلاح دمای آن تبلیغات را افزایش دهند. به گفته او قرار بود کسب‌وکارها بابت تبلیغات از طریق این پلتفرم هزینه‌ای پرداخت کنند؛ اما دراین بازه زمانی به دلیل مشکلات متعدد کرونا برای کسب‌وکارها آنها فعلا تصمیم گرفتند تا استفاده از امکانات این طرح برای کسب‌وکارها رایگان باشد
به باور دانشور این پروژه به کسب‌وکارهای آنلاینی که برند بزرگی ندارند وکسب‌وکارهای آفلاینی که جایی برای تبلیغ ندارند، کمک بزرگی خواهد کرد و مردم هم می‌توانند آنها را ترویج و تبلیغ کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.