تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 29, 2020
11:36 یکشنبه، 10ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110188

اقدامات آمازون برای محافظت از کارگران کافی نیست

 
 
دو سناتور آمریکایی در نامه ای سرگشاده از آمازون خواسته اند اقدامات بیشتری برای محافظت از کارگرانش در برابر ویروس کرونا انجام دهند.
 
به نقل از دیجیتال ترندز، گروهی از قانونگذاران آمریکایی به رهبری برنی سندرز و ایلهان عمر (سناتورهای آمریکایی) از شرکت آمازون خواسته اند تا برای محافظت از کارمندانش دربرابر ویروس کرونا فعالیت بیشتری انجام دهد.
 
هفته گذشته برنی سندرز همراه سه سناتور دیگر در این خصوص نامه ای سرگشاده به جف بزوس مدیر ارشد اجرایی آمازون نوشت.
 
سناتورها به آمازون پیشنهاد کردند کارگران آمازون از مزایایی مانند دریافت دستمزد هنگام بیماری بهره مند شوند، شرکت هزینه آزمایش های ابتلای کارگران به ویروس کرونا را تقبل کند و همچنین برای افرادی که طی این دوره خطرناک مشغول به کار هستند، سختی کار در نظر گرفته شود.
 
از آن زمان تاکنون آمازون اعلام کرده دستمزدهای اضافه کاری خود را برای کارگران انبارها افزایش می دهد. همچنین بزوس در یک پست وبلاگی از کارگران تشکر کرد. 
 
این شرکت اعلام کرده است کارگران مبتلا به ویروس کرونا دو هفته مرخصی استعلاجی دریافت می کنند. اما کارگران دیگر نمی توانند از مرخصی استعلاجی استفاده کنند و همین امر ریسک گسترش این ویروس میان کارگرانی که مجبور هستند هنگام بیماری در محل کار حاضر شوند را افزایش می دهد.
 
ساندرز و عمر در نامه سرگشاده دیگری به آمازون اعلام کرده اند اقدامات اخیر این شرکت کافی نیست. در نامه این ۲ سناتور آمده است: شما در نامه اخیر خود به کارگران، به خطیر بودن شغلشان اشاره کرده اید. از کارگران خواسته اید تا از خود مراقبت  کنند. با این وجود به نقش حیاتی آمازون برای تامین سلامتی آنها اشاره ای نکرده اید.
 
در این نامه از آمازون خواسته شده است تا شیوه های به کار گرفته شده برای حفاظت از کارگران در برابر ویروس کرونا را به اشتراک بگذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.