تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 29, 2020
14:43 یکشنبه، 10ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110194

ترسیم چشم انداز پیش روی شرکت ملی پست در سال ۹۹

با حضور حسین نعمتی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، در نخستین جلسه مدیران شرکت ملی پست در سال ۹۹، چشم انداز پیش روی شرکت در سال جدید ترسیم شد.
به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور اعضای هیئت مدیره، معاونین مدیرعامل و مدیران کل استانها برگزار شد حسین نعمتی ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه و قدردانی از زحمات کلیه همکاران شبکه پستی سراسر کشور در سال گذشته، کارنامه نهایی شرکت را در سال 98 مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد.
نعمتی با اشاره به دشواریهای کار در آغاز سال جدید اظهار امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت های خوب و منابع انسانی و مدیریتی، می توانیم بهتر از گذشته به ارائه خدمات ادامه دهیم.
وی با تاکید بر تفکر برنامه ای و لزوم حرکت بر اساس اهداف استراتژیک ادامه داد: شرط رسیدن به اهداف شرکت، برنامه ریزی دقیق و هدفمند و اعتقاد به کار بر اساس برنامه در حوزه اجراست، که لازمه آن داشتن اتفاق نظر و هماهنگ بودن با سیاستهای مجموعه ستاد است.
رئیس هیئت مدیره مدیریت منابع انسانی و تجهیزات را یکی از مهمترین بحثها برشمرد و گفت: باید در قدم اول با نیروهای ناکارآمد و بیکاری پنهان در سطح شرکت مقابله شود و این نیروها به تدریج کنار گذاشته شوند.
وی افزود: در پایان سال گذشته همت فوق العاده ای از سوی استانها صورت گرفت تا بخش عمده ای از مطالبات شرکت وصول شود و این نشاندهنده آن است که خیلی از اهداف دیگر نیز با چنین همتی دست یافتنی و قابل اجراست.
نعمتی ادامه داد: سال گذشته در طراحی کارتنهای پستی به عنوان یک پارامتر جدی در بحث کیفیت، تغییراتی انجام شد که به مراتب کیفیت آنها ارتقا پیدا کرده است. علاوه بر آن شاهد هستیم که باکس و بسته های پستی به جای کیسه های قدیمی وارد چرخه شدند که اتفاق بزرگی در راستای بهبود کیفیت خدمت رسانی ما محسوب می شود.
مدیرعامل با اشاره به شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: وظیفه خود می دانیم که در قطع زنجیره شیوع نقش خود را به خوبی ایفا کنیم و این امر مستلزم آن است که به مسائل و مشکلات استانها در این شرایط توجه داشته باشیم و امکانات بهداشتی لازم را در اختیار همکاران قرار دهیم.
وی اضافه کرد: با حمایت وزیر محترم و همت مجموعه معاونین، علاوه بر تخصیص بودجه ویژه استانی برای این مسئله، 400هزار ماسک تأمین شد که به تدریج در اختیار استانها قرار خواهد گرفت.
نعمتی تاکید کرد: می دانیم که در شرایط شیوع ویروس کرونا، کار در بخش اجرا دشوار است و لازم است درک درستی از این موقعیت داشته باشیم، بر این اساس لازم است همه استانها با هماهنگی ستاد برای تأمین اقلام بهداشتی، هرچقدر که مقدور است هزینه کنند.
وی با اشاره به همزمان شدن شرایط بحرانی کشور و تعطیلات نوروز  اضافه کرد: همکاران ما در شبکه پستی نسبت به مواقع دیگر با از خودگذشتگی و روحیه جهادی، فداکارانه در کنار پرسنل درمان و مدافعان سلامت در تلاش هستند تا با کاستن از میزان ترددهای غیرضروری در عبور از این شرایط بحرانی نقش مهم خود را به خوبی ایفا کنند.
در ادامه محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره در توضیح رویکرد پیشین شرکت اظهار داشت: در سال گذشته عمده فعالیتها متمرکز بر تدوین، برنامه ریزی و تعریف پروژه ها در قالب طرح تحول بود.
وی افزود: رویکرد شرکت در سال جدید اتمام پروژه ها و اجرای سرویسهاست و برای به پایان رساندن و اجرای برنامه هایی که سال گذشته تدوین شدند باید اهتمام ویژه ای از خود نشان دهیم.
بهزاد اقبالخواه دیگر عضو هیئت مدیره نیز با اشاره به وضعیت کار در شرایط شیوع ویروس کرونا ابراز داشت: می کوشیم ضمن هماهنگی با نماینده اصناف و فروشگاههای زنجیره ای، با راه اندازی پویش خرید از خانه، علاوه بر توسعه تجارت الکترونیک، کمک کنیم تا سفرهای درون شهری تاحد امکان کاهش پیدا کند و زنجیره شیوع ویروس متوقف شود.
وی ادامه داد: از نظر کیفیت ارائه خدمات باید همواره متوجه این نکته باشیم که ما در واقع در یک اتاق شیشه ای قرار داریم زیرا کیفیت کار ما از سوی وزیر محترم و همینطور توسط مردم که شبکه های اجتماعی را در دسترس خود دارند همواره مورد رصد قرار می گیرد.
اقبالخواه افزود: باید از ظرفیتهای رسانه ای برای نشان دادن فداکاریهای همکاران در این شرایط دشوار بهره ببریم، زیرا آنها نیز مانند پزشکان و پرستاران وظایف خود را با از خودگذشتگی انجام می دهند.
حسین غضنفری معاون فنی و بازرگانی نیز با اشاره به تحولات مورد نظر این معاونت در سال جدید اظهار داشت: برنامه ایجاد تحول در حوزه کار دفاتر پیشخوان، سیر مرسولات و نرخ گذاری مد نظر است که ظرف ماههای آغازین سال در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: روشن است که با افزایش قیمت بنزین و سایر مسائلی که وجود دارد هزینه ها در کار ما افزایش پیدا کرده اند، با این شرایط ارائه خدمات پستی با نرخ سال گذشته خود نوعی تخفیف در حد 30 درصد محسوب می شود.
محمد محسنی معاون برنامه ریزی، پشتیبانی و توسعه مدیریت نیز با اشاره به اینکه در شرایط شیوع ویروس کرونا و احتمال تمارض بعضی افراد بخشنامه مشخصی وجود دارد گفت: بر اساس این بخشنامه هرگونه تصمیمی باید به تأیید پزشک معتمد برسد و در صورت تشخیص تمارض و سرپیچی از دستور، لازم است متخلفین برای انجام برخورد قانونی معرفی شوند.
وی اضافه کرد: با وجود همه دشواریها، تاکنون در حد بضاعت اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا تأمین و علاوه بر آن اعتباری ویژه برای این کار به استانها ابلاغ شد تا استانها بتوانند خود نیز نسبت به تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز اقدام نمایند.
در این جلسه همچنین مدیران حاضر در جلسه به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.