بازی

فناوری اطلاعات

March 29, 2020
16:24 یکشنبه، 10ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110201

پلی استیشنی‌ها دورکار شدند

 
 
 
شرکت سونی در روزهای شیوع ویروس کرونا، کارمندانش را به دورکاری با حقوق و مزایای کامل تشویق می‌کند.
 
در شرایطی که ویروس کرونا به‌شدت روی همه‌ی زمینه‌های زندگی انسان‌ها اثر گذاشته و شرکت‌های مختلف در حال دست و پنجه نرم کردن با خسارت‌های آن هستند، بخش پلی استیشن شرکت سونی با کارمندان خود به‌خوبی برخورد می‌کند؛ چه کارمندان اروپایی و چه آن‌هایی که در آمریکای شمالی برای این برند کار می‌کنند.
 
بر اساس اطلاعاتی که توسط یکی از خبرنگاران Waypoint یعنی پاتریک کلِپِک منتشر شده، غول کنسول‌سازی ژاپنی اصرار دارد همه‌ی کارمندانش تا تاریخ ۳۰ آوریل یعنی حدودا یک ماه دیگر (۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) در خانه‌هایشان بمانند و کارشان را از راه دور ادامه دهند. آن‌ها همچنین قرار است به‌صورت کامل از حقوق و مزایای خود بهره‌مند شوند؛ «بدون توجه به اینکه با موقعیت شغلی‌شان امکان انجام وظایف‌شان با دورکاری برایشان فراهم است یا نه».
 
به‌منظور راحت کردن این کار برای کارمندان، مبلغ هزار دلار هم قرار است به هر‌یک از آن‌ها پرداخت شود تا تجهیزات و وسایل لازم برای کارشان را تهیه کنند. این مبلغ می‌تواند صرف هر چیزی که برای کار در خانه لازم است بشود؛ از کارت‌های ضبط ویدئو گرفته تا لایسنس نرم‌افزارهای ویرایش عکس و غیره. بر اساس گفته‌های کلپک این بسته‌ی حمایتی قرار است در اختیار همه‌ی کارمندان استودیوهای بازی‌سازی پلی استیشن در سرتاسر جهان هم قرار گیرد. البته کارمندان خارجی قرار نیست با این بسته حمایت شوند اما همچنان به‌صورت کامل حقوق و مزایای خود را دریافت می‌کنند تا در این شرایط سخت مشکلی برایشان پیش نیاید.
 
شرکت سونی در هفته‌ی اخیر اعلام کرده بود که به‌دقت میزان ریسک تاخیر در عرضه‌ی محصولاتش را بررسی می‌کند؛ هم درباره‌ی محصولاتی که توسط استودیوهای خود سونی تولید می‌شوند و هم استودیوهایی که با سونی همکاری می‌کنند. برنامه‌ی زمانی انتشار بازی‌ها درحال حاضر دست‌نخورده باقی مانده‌اند اما ممکن است در آینده شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که استودیوها ناچار شوند تا حدی برنامه‌هایشان را جابه‌جا کنند. در هر صورت بدون شک امنیت کارکنان شرکت‌ها در بالاترین درجه از اهمیت است و به‌نظر می‌رسد سونی در این شرایط هوای کارمندانش را دارد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.