تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 30, 2020
11:19 دوشنبه، 11ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110213

سومین جلسه آنلاین مجلس با حضور ۱۳۰ نماینده رسمیت نیافت

 
 
سومین جلسه آنلاین مجلس امروز صبح (۱۰ فروردین‌ماه) با حضور ۱۳۰ نماینده مجلس در حالی برگزار شد که همچنان برای برگزاری جلسات علنی مجلس با حضور نمایندگان در صحن علنی مجلس اخبار متناقضی به گوش می‌رسد. سومین جلسه آنلاین مجلس نیز همچون دو جلسه آنلاین گذشته بدلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد نمایندگان به صورت غیر رسمی برگزار شد و به طرح دغدغه‌ها و مسائل نمایندگان پیرامون گسترش ویروس کرونا در کشور گذشت.
 
 از اواخر اسفندماه سال گذشته که ستاد ملی مقابله با کرونا نمایندگان مجلس را از برگزاری جلسات علنی منع کرد، هیات رییسه مجلس جلسات  غیر رسمی را با استفاده از پلتفرم نرم‌افزاری مجلس‌یار بر بستر شبکه ایرانسل به صورت آنلاین برگزار کردند. البته این جلسات به دلیل مشکلات فنی که برخی از نمایندگان با آن روبرو بودند تاکنون به حدنصاب نرسیده است. به  همین خاطر رای‌گیری صورت نمی‌گیرد و جلسات به طرح دغدغه‌های آنها پیرامون گسترش ویرویس کرونا و موضوعات اقتصادی می‌گذرد.
 
در جلسه آنلاین پیشین علی لاریجانی، رئیس مجلس اعلام کرده بود که در حال انجام اقداماتی هستند تا جلسات علنی با حضور فیزیکی نمایندگان مجلس برگزار شود این موضوع در حالی بود که سعید نمکی، وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به لاریجانی با اشاره به تصویب طرح پیشنهادی این وزارت‌خانه تحت عنوان فاصله‌گذاری اجتماعی در ستاد مبارزه با کرونا و ابلاغ آن توسط رئیس جمهوری و اعمال محدودیت در ترددهای بین‌شهری همراه با تعطیلی اکثر مراکز اداری و غیراداری، برگزاری جلسات مجلس به صورت حضوری را خلاف این طرح اعلام کرد.
 
نمکی در این نامه از رئیس مجلس درخواست کرد در صورت صلاح‌دید از شیو‌ه‌های ویدئو کنفرانس و دیگر روش‌هایی که نیاز به حضور فیزیکی نداشته باشد، برای برگزاری جلسات مجلس بهره ببرد. همچنین در این رابطه بهروز نعمتی، عضو هیات رئیسه مجلس نیز امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که این روال جلسات آنلاین مجلس همچنان ادامه خواهد داشت و چون این سیستم آنلاین برای اولین بار در حال اجراست، بنابراین نواقصی دارد که باید برطرف شود تا باقی نمایندگان هم در جلسات حاضر شوند. این درحالی است که اکبر رنجبرزاده عضو دیگر هیات رئیسه نیز در گفتگو با خبرگزاری تسنیم از برگزاری اولین جلسه علنی و غیرمجازی مجلس در سال ۹۹ در روز سه‌شنبه (۱۹ فروردین ماه) با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت، خبر داده است.
 
جلسات آنلاین مجلس با استفاده از پلتفرم ارتباط دوسویه مجلس یار در حالی برگزار می‌شود که هنوز زمان قطعی و فرآیند قانونی برگزاری جلسات رسمی مجلس به صورت آنلاین یا تداوم و عدم تداوم آن هنوز مشخص نیست و با وجود برگزاری سه جلسه آنلاین مجلس به صورت غیررسمی اما رسمیت یافتن جلسات علنی به صورت آنلاین به لحاظ قانونی و فنی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.