اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 30, 2020
12:06 دوشنبه، 11ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110217

بسته کمکی 800 میلیون دلاری گوگل برای حمایت از شرکتهای کوچک در بحران کرونا

 
ICTna.ir – گوگل به عنوان بخشی از بسته کمکی کرونا، ۳۴۰ میلیون دلار برای شرکت‌های کوچک عرضه می‌کند.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گوگل اعلام داشت که کمک مالی قبلی به ۲۵۰ میلیون دلاری تبلیغات جهت کمک به سازمان بهداشت جهانی در حال افزایش است.
 
این صندوق ۲۰۰ میلیون دلار برای حمایت از سازمان‌های غیر دولتی و سازمان‌های مالی در سطح جهانی ایجاد کرده‌است.
 
گوگل در تلاش برای حمایت از فعالیت‌های کوچک و بحران زده، مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار را پرداخت خواهد کرد.
 
شرکت گوگل در روز جمعه اعلام کرد که گوگل به عنوان بخشی از بسته واکنش ۸۰۰ میلیون‌دلاری خود، ۳۴۰ میلیون دلار به شرکت‌های کوچک و سایز متوسط ارائه می‌کند.
 
الفبات و مدیرعامل گوگل sundar Pichai در یک وبلاگ در روز جمعه گفت: " همانطور که شیوع این بیماری همه‌گیر در سراسر دنیا ادامه دارد، برای کمک به پرداختن به برخی از این چالش‌ها، امروز ما یک تعهد بیش از 800 میلیون‌دلاری برای حمایت از تجارت‌های کوچک و متوسط (SMBs)، سازمان‌های بهداشتی و دولت‌ها و کارکنان بهداشتی در خط مقدم این بیماری همه‌گیر جهانی را مقتبل میشویم.
 
به گفته گوگل، به عنوان بخشی از این بسته، شرکت در حال اهدای موارد زیر است:
-یک صندوق سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون‌دلاری که به ان جی اوها و موسسات مالی کمک خواهد کرد، تجارت‌های کوچک با سرمایه را تامین خواهد کرد.
-۲۵۰ میلیون دلار از کمک‌های مالی برای کمک به سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های دولتی در زمینه چگونگی جلوگیری از شیوع بیماری ایدز کمک می‌کند.
-مبلغ ۲۰ میلیون دلار در اعتبارات ابری گوگل برای موسسات دانشگاهی و پژوهشگران
-حمایت مالی نامشخص برای کمک به افزایش ظرفیت تولید تجهیزات نجات‌بخش، از جمله ماسک صورت و دستگاه تنفس.
 
اعلام این خبر به عنوان بخشی از اقدام غول‌های تکنولوژی دره سیلیکون مانند اپل، Salesforce و فیس بوک برای کاهش نابرابری اقتصادی ناشی از شیوع جهانی COVID۱۹ صورت می‌گیرد.
 
شرکت مالک گوگل، به عنوان بخشی از تلاش برای آزمایش و آزمایش افراد مبتلا به نشانه‌ها، این هفته با ۱۰۰۰ داوطلب گوگل آزمایش انجام می‌دهد. گوگل یک سایت اطلاعاتی جداگانه در این زمینه را هفته پیش راه‌اندازی کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.