سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 30, 2020
16:42 دوشنبه، 11ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110237

تاریخ عرضه کروم‌ بوک سامسونگ مشخص شد

 
 
 بر اساس جدیدترین خبر منتشر شده، جدیدترین کروم بوک ساخته شده توسط سامسونگ، ۶ آوریل به بازار عرضه می‌شود.
 
سرانجام برای کروم بوک سامسونگ گلکسی یک تاریخ عرضه رسمی اعلام شد. شما می‌توانید این دستگاه را دوشنبه آینده، ششم آوریل در سایت سامسونگ و Best Buy خریداری کنید. قیمت این کروم‌بوک جذاب از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود.
 
اطلاعات سامسونگ گلکسی کروم بوک
دستگاه مذکور در رنگ‌های طوسی و قرمز عرضه خواهد شد؛ البته رنگ قرمز در بعضی از تنظیمات به شکل نارنجی روشن نمایان می‌شود. این اولین کروم‌بوک سامسونگ است که از یک صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی 4K اولد استفاده می‌کند. همچنین این دستگاه از پردازنده‌ای استفاده می‌کند که از بیشتر کروم‌بوک‌ها قدرتمندتر است. تراشه استفاده شده در این دستگاه نسل دهم اینتل است. همچنین در آن یک رم ۸ گیگابایتی (LPDDR3) و یک هارد SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت قرار دارد.
 
پیکربندی اصلی جدیدترین لپ‌تاپ سامسونگ
هنگامی که ما این دستگاه را در ژانویه گذشته دیدیم، سامسونگ اعلام کرد که پیکربندی‌های دیگری نیز وجود خواهند داشت که تا ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت SSD افزایش می‌یافتند. اما با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد که این گزینه‌ها از بین رفته‌اند. اکنون مدل پایه تنها نسخه موجود است.
 
کیفیت ساخت و سخت‌افزار این کروم بوک واقعا خیره کننده است به طوری که یکی از خبرنگارانی که این دستگاه را دیده، آن را یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی که در طی سال‌های اخیر ساخته شده، دانسته است. سامسونگ چند گزینه طراحی منحصر به فرد را انتخاب کرده است. یک دوربین درون دکمه صفحه کلید تعبیه شده است تا هنگامی دستگاه در حالت تبلت قرار دارد، عکس بگیرید. همچنین یک قلم نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
 
دستگاه سامسونگ بسیار گران‌تر از رقبای عالی مانند Chromebook Flip C434 با قیمت ۵۴۹ دلار ایسوس خواهد بود. در گذشته، مقرون به صرفه بودن یکی از قوی‌ترین استدلال‌ها برای خرید Chromebook بوده است؛ بنابراین باید دلایل قابل قبولی برای قیمت بسیار بالای این دستگاه وجود داشته باشد که این مسئله را توجیه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.