اپلیکیشن

تلفن همراه

March 31, 2020
12:25 سه شنبه، 12ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110247

قطع 15 ساعته پیام‌رسان ایتا رفع شد/برای افزایش پهنای باند و فضای سرورها وزارت ارتباطات مساعدت نکرد

مدیرعامل پیام‌رسان گفت: حمایت اولیه پرداخت وام تا سقف ۵ میلیارد تومان شامل پیام رسان ایتا شد اما در مورد افزایش پهنای باند و در نهایت قرار دادن فضایی برای سرورها مساعدتی برای این پیام رسان انجام نشد.
 
 
محسن غفاری مدیرعامل پیام‌رسان با بیان اینکه قطع این پیام‌رسان از صبح روز گذشته به مدت ۱۵ ساعت بود، گفت: اختلال در پیام‌رسان ایتا به دلیل مشکل فنی از طرف خود این شرکت و یک خطای انسانی بود اما اکنون بین ۸۰ تا ۹۰ درصد سیستم پیام‌رسان اسپیسل شده و ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز به مرور زمان آپدیت خواهد شد.
 
وی افزود: رخ دادن چنین اتفاقاتی در پیام‌رسان ایتا با توجه به دارا بودن ۳ میلیون کاربر و بزرگی حجم سیستمی طبیعی است. این در حالی است که این پیام‌رسان از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیازمند حمایت است، البته باید بگویم حمایت اولیه که از پیام‌رسان‌ها انجام می‌شد که پرداخت وام تا سقف ۵ میلیارد تومانی بود، شامل پیام رسان ایتا شد اما در مورد افزایش پهنای باند و در نهایت قرار دادن فضایی برای سرورها مساعدتی برای این پیام رسان انجام نشد.
 
* نیازمند حمایت‌های وزارت ارتباطات هستیم
 
غفاری تصریح کرد: در ادامه حمایت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار بود حمایت ثانویه‌ای از پیام‌رسان‌ها انجام شود اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است. در واقع طبق اعلام وزارت ارتباطات هر پیام‌رسانی که به یک میلیون کاربر برسد از او حمایت بیشتری انجام می‌شود. در حال حاضر ما دارای ۳ میلیون کاربر بوده و منتظر حمایت دوم این وزارتخانه هستیم.
 
مدیرعامل پیام‌رسان ایتا اضافه کرد: شبکه ملی اطلاعات مشتمل بر حمایت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از پیام‌رسان‌ها است اما همچنان هنوز اتفاقی در این زمینه انجام نشده است که شاید علت آن به نگاه متفاوت و کلی که به پیام‌رسان‌های داخلی دارند مربوط باشد چرا که امروز پیام‌رسان‌ها باید مورد حمایت بیشتری از نظر نیرو و سخت‌افزار قرار گیرد. در واقع باید بگویم اگر واقعاً کشور نیاز به پیام‌‌رسان داخلی دارد باید مورد حمایت قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.