اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 2, 2020
12:26 پنجشنبه، 14ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110304

98 درصد از افراد دورکار ترجیح می‌دهند تا زمان بازنشستگی، از خانه کار کنند

 
 
عبارت «دورکار» و یا «کار در خانه» بیش از همه در این برهه از زمان که ویروس کرونا سایه سنگینی را بر تمامی‌کسب‌وکارها و مشاغل انداخته، بر سر زبان‌ها افتاده است. میلیون‌ها انسان بخاطر جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس در خانه‌ها حبس شده‌اند و مجبورند تا  کارهای خود را از راه دور و در خانه انجام دهند.
 
البته پیش از این اتفاقات نیز برخی از شرکت‌ها، شیوه دورکاری را برای کارمندان خود در نظر می‌گرفتند. شرکت Buffer که 100 درصد از کارمندان خود را بدین شیوه مدیریت می‌کند، اخیرا گزارشی را در خصوص میزان تمایل کارمندان دورکار به کار در منزل برای مابقی مدت زمان کاری خود منتشر کرده است.
 
طی نظرسنجی صورت‌گرفته از 3500 کارمند دورکار (این بررسی قبل از شیوع کرونا صورت گرفت)، بخش قابل‌توجهی از این افراد یعنی 98 درصد از تمایل خود برای ادامه روند کاری خود تا زمان بازنشستگی، به صورت دورکار خبر دادند. این در حالیست که تنها 2 درصد حضور فیزیکی در محل کار را ترجیح دادند.
 
همچنین از میان این افراد، 98 درصد از آن‌ها کار در خانه را به دیگر کارمندان توصیه کردند. حال با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در هفته‌های اخیر، کار در خانه طرفداران بیشتری پیدا خواهد کرد.
 
در این نظرسنجی به مزیت‌ها و چالش‌های کار در منزل نیز پرداخته شد. مهم‌ترین مزیت این شیوه از کار، انعطاف زمان کار و موقعیت زمانی انجام امور است. بدین معنی که افراد می‌توانند در هر زمان و هر مکان که باشند، کار محوله را انجام دهند و دیگر در قید و بند زمان و مکان نخواهند بود.
 
اما یکی از چالش‌های دورکاری، تنها بودن و نبود فرصت‌هایی برای همفکری و تعامل با دیگر کارکنان است. در پاسخ‌های ارائه‌شده از سوی این 3500 نفر آمده است که 80 درصد از آن‌ها، کار خود را در منزل انجام می‌دهند، 7 درصد در محیط‌هایی به همراه یکی از همکاران خود و 27 درصد نیز در کافی شاپ‌ها، وظایف محوله را مدیریت می‌کنند.

 
و اما در خصوص موضع کارفرمایان و صاحبان شرکت‌ها نسبت به دورکاری کارکنان نیز باید گفت که این رویه قطعا در سال آینده و با توجه به از بین رفتن ویروس کرونا، دستخوش تغییراتی خواهد شد. در این نظرسنجی مشخص شد که تنها 30 درصد از افراد، در شرکت‌هایی کار می‌کنند که اجازه دورکاری به آن‌ها داده می‌شود. از این میان، 15 درصد از کارمندان تنها در صورت نیاز می‌توانستند از خانه کار کنند. با این حال، این رویه قطعا در سال 2021 تغییر خواهد کرد و کارفرمایان، سیاست‌های جدیدی را در خصوص دورکاری کارمندان خود اتخاذ خواهند کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.