اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 4, 2020
11:04 شنبه، 16ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110337

اینترنت 4G در تمام شهرهای استان برقرار است/ دسترسی 2/5 برابری روستاها به شبکه ملی اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به رشد چشمگیر شاخصهای ارتباطی و مخابراتی در سطح استان و به کارگیری موثر آنها در توسعه کاربردهای فناوری اطللاعات، وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بسیار مطلوب و روند توسعه آن در سطح استان را قابل قبول دانست .
 سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به رشد 28 درصدی تعداد مشترکان پهن باند ثابت و سیار نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا پایان سال 98 تمام شهر های استان از نعمت نسل چهارم (LTE) برخوردار بوده و تعداد نود های G4 با افزایش 206 درصدی نسبت به سال گذشته در کل شهرها و روستا های استان همراه بوده است که با اتصال 399 روستا به شبکه ملی اطلاعات تا پایان بهمن ماه، تعداد روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات افزایش 2/5 برابری نسبت به سال 96 را تجربه کرده و  اپراتورهای اول و دوم در زمینه ارائه اینترنت پرسرعت سیار، به ترتیب از رشد قابل ملاحظه 210 و 360 درصدی در روستاها برخوردار شده اند.
 
وی با اشاره به ضرورت به کار گیری زیر ساخت های ارتباطی ایجاد شده برای بهبود شاخص های توسعه افزود: بستر ایجاد شده زمینه مناسبی را برای توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات از جمله بهبود فضای کسب و کار، رونق کسب و کارها، توسعه اشتغال، ارائه مطلوب خدمات عمومی و غیره فراهم کرده است.
 
حسن پور اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال جهت پشتیبانی از شکل گیری کسب و کارهای جدید و نیز توسعه‌ی شرکت‌های فعال ICT با بهره‌گیری از ظرفیت‎های قانونی موجود از جمله طرح‎های ایران کارفا و ایران نوآفرین را به عنوان مهم ترین اقدامات صورت گرفته در اداه کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خود دانست که مورد استقبال تیم‎ها، شرکت‌ها و علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.
 
وی افزود: با توجه به زیرساخت های ارتباطی مناسب در سطح استان، پروژه هوشمند سازی مدارس روستایی استان نیز در دستور کار قرار گرفته و کلیه رایزنیها با اداره کل آموزش و پرورش استان و اپراتور مخابرات انجام و مرحله اجرایی آن به زودی آغاز می شود.
 
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به بهره گیری از زیرساختهای ایجاد شده برای احراز هویت الکترونیکی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز پیش بینی افزایش تعداد دفاتر پیشخوان خدمات دولت شهری و روستایی، گفت: اقدامات موثری در حوزه امنیت سایبری نظیر بازدید های گروه مشاوران امنیت از ادارات سطح استان و اطلاع رسانی  و برگزاری جلسات این حوزه و پدافند غیرعامل سایبری انجام شده است که خوشبختانه سطح امینت سایبری در استان مطلوب بوده و همکاری و نظارت به صورت مستمر در حال انجام است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.