تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 4, 2020
11:06 شنبه، 16ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110338

در نمایشگاه CES-۲۰۲۰ چه گذشت

نمایشگاه بین‌المللی CES ۲۰۲۰ مثل سال‌های قبل میزبان فناوری‌ها و محصولات مختلف در حوزه فناوری بود. این نمایشگاه با حضور بیش از ۳۶۰۰ غرفه و شرکت‌هایی از ۱۴۰ کشور، یکی از فضاهایی است که امکان تحلیل و پیش‌بینی روندهای فناوری در صنایع مختلف را فراهم می‌آورد. 
 
 بر اساس گزارش نشریه ارتباطات ، نگاهی می‌اندازیم به برنامه‌های بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی که حول ایده‌های مختلف می‌چرخند و در نمایشگاه CES خودی نشان دادند.
 
همه‌چیز به ۵G ختم می‌شود
 
فناوری ۵G در CES ۲۰۲۰ بیشتر از نمایشگاه‌های سال‌های قبل، یکپارچه‌سازی شده بود. نسل بعدی فناوری وایرلس در طی دو سال اخیر سروصدای زیادی کرده و وعده سرعت‌های بالا را داده است. سرعت ۵G در زمینه کاربردهای اینترنت اشیا مثل ردیابی دارایی، شهرهای هوشمند، سلامت و درمان و پوشیدنی‌ها پنج برابر بیشتر از فناوری وایرلس امروزی است؛ اما ۵G فقط کاربران ابزارهای هوشمند را هیجان‌زده نمی‌کند، بلکه فرصتی منحصربه‌فرد را برای کسب‌وکارها هم رقم می‌زند.
 
شرکت‌های مخابراتی در زمینه روندهایی که فناوری به روی آنها گشوده، در رقابت شدیدی با یکدیگر قرار دارند. بزرگ‌ترین رقیب AT&T ورایزون است که با به‌روزرسانی‌هایی در زمینه ۵G در CES ظاهر شد. کاربران منطقه Basking Ridge واقع در نیوجرسی، ۲۰ دستگاه متصل به ۵G را آزمایش خواهند کرد. قیمت این دستگاه‌ها بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار خواهد بود.
 
شبکه‌های پیشرو
 
AT&T از شرکت‌هایی است که در رویداد CES امسال موبایل‌های ۵G خود را به عرضه گذاشت. شبکه ۵G low-band این شرکت مخابراتی در دسامبر ۲۰۱۹ نهایی شد و در حال حاضر در ۱۹ شهر آمریکا راه‌اندازی شده است. شبکه ۵G دیگر AT&T با عنوان ۵G Plus که در ۳۵ شهر راه‌اندازی شده، از امواج میلی‌متری بهره‌مند می‌شود. برنامه این شرکت این است که اتصال ۵G را تا پایان تابستان ۲۰۲۰ در دسترس ۲۰۰ میلیون کاربر قرار دهد.
 
شهر هوشمند
 
حضور شرکت مخابراتی اسپرینت (Sprint) در CES ۲۰۲۰ با ایده‌ها و تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی در زمینه برنامه‌های اینترنت اشیا همراه بود.
 
اسپرینت مدل شبکه مورد نظر خود را که کل پرتفولیو کسب‌وکار از جمله راه‌حل‌های امنیتی، اینترنت اشیا و وایرلس را یکپارچه می‌سازد، توضیح داد. این شرکت همچنین پلتفرم اینترنت اشیای Factory ۲.۰ خود را راه‌اندازی کرده است که ارائه‌دهندگان راه‌حل‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند در ایجاد راه‌حل‌های اینترنت اشیا برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مثل خدمات تحویل غذا، کشاورزی، بهداشت و درمان از آن استفاده کنند. علاوه بر این اسپرینت به نوآوری‌هایی در زمینه شهر هوشمند اشاره کرد.
 
 این شرکت فناوری‌های نسل بعدی وایرلس و سلول‌های کوچک را در زیرساخت شهر هوشمند خود در ایالت جرجیا راه‌اندازی کرده تا به‌طور هم‌زمان بتواند وسائل نقلیه خودران را مدیریت کند و حسگرهای متصل بیشتر و راه‌حل‌های اینترنت اشیا را در زمینه‌های نظارت به کار بگیرد. این شهر همچنین شاهد آزمایش ربات‌ها خواهد بود. اسپرینت همچنین برنامه‌هایی برای اتصال یکپارچه در دانشگاه آروزینا و گرین‌ویل واقع در کارولینای جنوبی دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.