تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

April 4, 2020
11:52 شنبه، 16ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110354

بروز مشکل در فیس تایم آیفون و آیپدهای قدیمی ‌با دریافت بروزسانی جدید

طبق گزارش‌ها و گلایه‌هایی که از سوی برخی کاربران محصولات اپل مطرح شده، جدیدترین بروزرسانی نرم‌افزاری این شرکت، مشکلاتی را در قابلیت فیس تایم برخی از آیفون‌ها و آیپدهای قدیمی ‌بوجود آورده است.
 
به گفته کاربران، این مشکل در دستگاه‌های مجهز به iOS 13.4 و macOS 10.15.4 مشاهده شده به طوری  که با دریافت این بروزرسانی‌ها، آن‌ها دیگر نمی‌توانند به دستگاه‌های مجهز به iOS 9.3.5 و iOS 9.3.6 و یا برعکس متصل شوند.
 
با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و خانه‌نشینی میلیون‌ها انسان در سراسر جهان، استفاده از سرویس‌هایی همچون فیس تایم بیش از پیش مورد توجه و کاربرد قرار گرفته است. درواقع، در روزهایی که افراد اجازه خروج از منازل خود را ندارند، تنها با کمک این ابزارها ‌می‌توانند با نزدیکان و دوستان خود در ارتباط باشند. حال اگر چنین قابلیت‌هایی نیز با مشکل مواجه شوند، تحمل این شرایط سخت‌تر خواهد شد.
 
یکی از کاربران در توضیح این مشکل گفت: بعد از بروزرسانی آیفون 11 پرو و آیپد ایر 2 خود به iOS 13.4، متوجه شدن که دیگر نمی‌توانم از طریق فیس تایم با افرادی که از دستگاه‌های مجهز به iOS 9 استفاده ‌می‌کنند، ارتباط برقرار کنم. مادربزرگ و پدربزرگم از این دستگاه‌های نسبتا قدیمی‌استفاده ‌می‌کنند و این کار را برای ما سخت کرده است.
 
این مشکل زمانی اتفاق افتاد که اپل، بروزرسانی جدید خود را در تاریخ 24 مارس عرضه کرد. خوشبختانه، دستگاه‌های مجهز به iOS 13.3.1 و macOS 10.15.3 همچنان ‌می‌توانند از طریق فیس تایم با دستگاه‌های مجهز به iOS 9 ارتباط داشته باشند.
 
دستگاه‌هایی که فعلا نمی‌توانند از قابلیت فیس تایم برای ارتباط با دستگاه‌های مجهز به نسخه‌های جدید iOS و macOS استفاده کنند عبارتند از: آیپد 2، آیپد (نسل سوم)، آیفون 4اس، آیپد مینی (نسل اول) و آیپاد تاچ (نسل پنجم).
 
اپل هنوز واکنشی را در قبال این مشکل نشان نداده و فعلا مشخص نیست که برزرسانی جدید برای رفع این مشکل، چه زمانی عرضه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.