تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 4, 2020
12:20 شنبه، 16ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110358

نگرانی از فروپاشی استارت اپ های اروپایی به خاطر کرونا

 
 
اورسولا فون دره لاین، رئیس کمیسیون اروپا خواستار ایفای نقش اساسی استارت اپ های اروپایی برای یافتن راه حلی به منظور مقابله با کرونا شد و نسبت به فروپاشی آنها در صورت بی توجهی هشدار داد.
 
 به نقل از سی ان بی سی، رهبران صنایع مختلف از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا نسبت به اختصاص بودجه برای استارت اپ ها اقدام کند. هدف از این کار کمک به توسعه فناوری‌های جدید برای مقابله با ویروس مرگبار کرونا اعلام شده است.
 
یافته‌های مؤسسه تحقیقاتی پیچبوک نشان می‌دهد سرمایه گذاری‌های انجام شده بر روی استارت اپ های ۱۰ کشور اروپایی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل نصف شده و اگر برای تغییر این وضعیت اقدام جدی انجام نشود، بسیاری از این استارت اپ ها قادر به ادامه فعالیت و انجام اقدامات خلاقانه و نوآورانه نخواهند بود.
 
بسیاری از شرکت‌ها و صنایع اروپایی از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا از استارت اپ ها به طور جدی تری حمایت کند تا آنها بتوانند نقش موثرتری برای مقابله با ویروس کرونا ایفا کنند. در نامه مشترکی که در این زمینه برای اورسولا فون دره لاین ارسال شده، تصریح گردیده که تداوم وضعیت فعلی موجب توقف رشد بخش فناوری در اروپا شده و استارت اپ ها را مجبور به بازنگری در مدل‌های کسب کار و کاهش شدید هزینه‌ها و در نهایت توقف فعالیت خواهد کرد.
 
در ادامه این نامه وضعیت موجود یک فرصت نیز دانسته شده که می‌تواند منجر به افزایش همکاری و هماهنگی میان کشورهای جهان و تقویت خلاقیت و نوآوری شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.