اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 5, 2020
11:13 یکشنبه، 17ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110398

اطلاعات گوگل از تردد شهروندان در ۱۳۱ کشور

 
 
اطلاعات گوگل نشان می دهد در ایتالیا فعالیت های خرده فروشی و تفریحی ۹۵ درصد و در اسپانیا تردد مردم به پارک ها ۹۲ درصد کمتر شده است. عبورو مرور در لندن نیز ۸۰ درصد کاهش یافته است.
 
به نقل از دیلی میل، گوگل با استفاده از اطلاعاتی که به طور مستقیم از دستگاه‌های کاربران جمع آوری کرده نشان می‌دهد کشورها، مناطق و شهرهای مختلف چه واکنشی به قرنطینه ویروس کرونا نشان داده اند. درهمین راستا گوگل مشغول انتشار جریانی ممتد از اطلاعات در فضای آنلاین و مقایسه آن با اطلاعات جمع آوری شده قبل از پاندمیک ویروس کرونا است.
 
اطلاعات گوگل مربوط به ۱۳۱ کشور است و حتی ترددهای افراد به مغازه‌ها، پارک‌ها، محل کار، ایستگاه‌های حمل ونقل، داروخانه و دفاتر اداری را نشان می‌دهد.
 
البته در این میان هیچ اطلاعاتی درباره چین وجود ندارد که دلیل آن ممنوعیت فعالیت گوگل در این کشور است. اطلاعات مربوط به خارج از چین مناطقی که به شدت درگیر شیوع ویروس کرونا هستند از جمله لمباردی (شمال ایتالیا)، اسپانیا، نیویورک و لندن نشان می‌دهند تردد عموم مردم به میزان زیادی کاهش یافته است. فعالیت‌های خرده فروشی و تفریحی در منطقه لمباردی تا ۹۵ درصد کاهش یافته و تردد به پارک‌ها در مادرید نیز ۹۲ درصد کمتر شده است. در این دو منطقه در کل ۱۲ هزار نفر قربانی ویروس کرونا شده اند.
 
در لندن و نیویورک نیز که مرکز شیوع این ویروس در کشورهای آمریکا و انگلیس به حساب می آیند، فعالیت و تردد به میزان زیادی کاهش یافته است. طبق اطلاعات گوگل عبور و مرور در لندن ۸۰ درصد کاهش یافته است. تردد ساکنان نیویورک به سوپرمارکت‌ها نیز ۳۲ درصد کمتر شده است.
 
تحلیل‌های گوگل از موقعیت مکانی کاربران، بزرگترین مخزن اطلاعاتی را برای مقامات بهداشت عمومی فراهم کرده تا پیروی شهروندان از قوانین قرنطینه را ارزیابی کنند. فیس بوک نیز مانند گوگل اطلاعات موقعیت مکانی کاربرانش را به اشتراک گذاشته است. البته این اطلاعات به طور عمومی قابل دسترسی نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.