اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

فناوری اطلاعات

April 6, 2020
10:59 دوشنبه، 18ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110441

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان خبر داد: پوشش ارتباطی 86درصدی جاده های استان / افزایش ظرفیت شبکه انتقال استان به 142گیگابیت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان تلاش برای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا را از مهمترین اهداف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در سال 98 برشمرد و گفت: با توسعه زیرساخت های ارتباطی، ایجاد بستر ارتباطی مناسب، افزایش ظرفیت انتقال و ارائه پهن باند ثابت و سیار زمینه اتصال تمام کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.
احد قویدل مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در مورد عملکرد این اداره کل در سال گذشته گفت: در حال حاضر با بیش از 567 هزار مشترک در شهر و روستا ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان به 19.07 رسیده است که علاوه بر این 84 هزار مشترک را شرکت های خصوصی فعال در این بخش پشتیبانی می کنند.
قویدل با اشاره به برآیند نهایی اجرایی پروژه های اپراتورهای تلفن همراه در استان گفت: توسعه و ارتقای پوشش تلفن همراه در استان با اجرای پروژه های شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در 116نقطه و همراه اول در 78 نقطه شهری و روستایی بیش از ۹۵ درصد پوشش جمعیتی ،86درصد پوشش جاده ای استان و 49 درصد پوشش ریلی استان را تحت پوشش قرار داده است.
وی افزود: توسعه ظرفیت شبکه انتقال به میزان 142گیگابیت بر ثانیه(بخش DWDM پروژه توانا) توسط  شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور توسعه شبکه فیبرنوری و سیستم های انتقال و دیتا، توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) در قالب ارائه خدمات الکترونیک در 160روستا و اجرای 418 کیلومتر فیبر روستایی با سرمایه گذاری بیش از 486 هزار میلیون ریال از مهم ترین پروژه های اجرا شده و در دست اجرای استان است که زیرساخت های ارائه دسترسی به ارتباطات در بیش از 93 درصد روستاهای استان را میسر کرده است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان تصریح کرد: با توسعه زیرساخت ها شاهد رشد حدود 10درصدی ضریب نفوذ دسترسی اینترنت پرسرعت ثابت در استان بودیم که در این بین بیش از 202 هزار به مشترکین شهری افزوده شده و 674 روستا از دسترسی به اینترنت پرسرعت بهره مند شده اند و همچنین در زمینه دسترسی اینترنت پرسرعت همراه به بیش از  یک میلیون و 239 هزار مشترک فراهم شده است.
قویدل با بیان اینکه دفاتر پستی روستایی به 137 دفتر در سال گذشته رسیده است، گفت: ترافیک مرسوله در واحدهای پستی شهری و روستایی استان رقمی بالغ بر دو میلیون و 737 هزار مرسوله در سال گذشته بوده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.