اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 6, 2020
13:50 دوشنبه، 18ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110458

انتقال اطلاعات با سرعت 10 ترابایت در ثانیه روی سیم مسی

ICTna- دانشمندان نمونه اولیه سیستمی را طراحی کرده اند که به صورت تئوری می تواند در هر ثانیه 10 ترابایت دیتا را روی سیم مسی منتقل کند که چندین هزار برابر سریع تر از میانگین سرعت پهنای باند است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این پرش رادیکال می تواند با سوئیچ کردن به یک فرکانس سریع برای انتقال دیتا محقق شود و پهنای باند بیشتر با افزایش شدید حجم انتقال دیتا را فراهم می کند.
پیش از این تردیدهایی درباره ساختار موج فرکانسی بالاتر مانند آنچه که قبلا درباره آن برای حفاظت از تداخل تحقیق شده بود، وجود داشت اما با این مطالعات، دانشمندان بر این باورند که مشکل را رمزگشایی کرده اند.
این کار براساس اصول مقررات موجود در خط مشترک DSL است که سرعت اتصال باندپهن را از طریق خطوط تلفن استاندارد امکان پذیر می کند. در این حالت، فرکانس سیگنال به جای چند مگاهرتز به 200 گیگاهرتز افزایش می یابد.
براساس محاسبات صورت گرفته، محققان می گویند سرعت بیشتر از 10 ترابایت در هر ثانیه در فاصله سه متری امکان پذیر خواهد بود و در فاصله 15 متری به 30 گیگابایت در ثانیه کاهش می یابد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.