اپراتورها

تلفن همراه

April 6, 2020
14:24 دوشنبه، 18ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110459

فوربس: زمان قدردانی از اپراتورهای مخابراتی است

ICTna- اگر در خیابان از کسی بپرسید آیا می خواهد صورتحساب تلفن همراهش ارزان تر باشد، هیچ کس در لحظه به شما جواب منفی نخواهد داد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این سوال مانند این است که بپرسید آیا کسی دوست دارد مالیات بیشتری بپردازد؟ چه کسی به این سوال جواب مثبت می دهد؟
متأسفانه شرکت های مخابراتی در سراسر جهان به طور معمول با ذهنیت صورتحساب بالای تلفن همراه دست و پنجه نرم می کنند. از نظر شهرت برند، شرکت های مخابراتی فقط یک نمونه بهتر از شرکت های بیمه هستند.
 
از آنجا که پاندمی شیوع ویروس کرونا نحوه کار کردن ما را تغییر داده است، زمان آن فرا رسیده که شکایت کردن را متوقف کنیم و از کسانی که به طور شبانه روزی کار می کنند تا شبکه ها را سرپا نگه دارند، تشکر کنیم.
آنها شبانه روز در تلاش هستند تا مطمئن شوند پهنای باند کافی برای استفاده مشترکان وجود دارد تا با استفاده از پنج دستگاه مجزا بتوانند از خانه کار کنند، از خانه آموزش ببینند و از روی نتفلیکس فیلم تماشا کنند. کسب و کار اصلی آنها برقراری ارتباط است و هیچ یک از برنامه های کمیته عملیاتی مدیریت اضطرار (EMOC) اپراتورها پیش بینی نکرده بود که روزی تمام دنیا از خانه کار کند درحالیکه تقریبا هر کودکی نیز به صورت آنلاین درحال آموزش باشد.
اعضای تیم های مختلف اپراتورها در سراسر جهان بی وقفه درحال ثابت نگه داشتن وضعیت شبکه های مخابراتی هستند تا از قطعی و اختلال در شبکه های دیتا و صوت تلفن همراه جلوگیری کنند. این درحالی است که در بریتانیا، وودافون گزارش داده است که ترافیک مکالمات تلفن همراه 56 درصد و ترافیک پهنای باند 15 درصد افزایش یافته است. در همین حال میزان استفاده از پهنای باند ثابت نیز بیش از 50 درصد در ایتالیا و اسپانیا افزایش یافته و در کانادا از مرز 60 درصد گذشته است.
این اتفاق ترافیک بالایی را به شبکه اپراتورها تحمیل کرده است و نیاز است تا تیم های فنی، مهندسی، تحلیلگر و مدیریت به صورت مرتب موارد موردنیاز برای برقراری ضروری ارتباطات را بررسی کرده و شبکه های درحال کار را سرپا نگه دارند. در همین حال باید به شبکه درحال کار، تجهیزات بیشتری اضافه شود تا بتواند به افزایش درخواست ها روی باندپهن، فیبر و سلول ها پاسخ دهد.
اگر همه اینها برای دوست داشتن اپراتور مخابرتی محلی تان کافی نیست، حس بشردوستی تان را تقویت کنید و در این زمان خاص به آنها نشان دهید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.