اپراتورها

تلفن همراه

April 6, 2020
16:03 دوشنبه، 18ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110471

ربیعی: برای افزایش ظرفیت اینترنت ناچاریم سراغ فرکانس های کار نکرده صدا و سیما برویم

ICTna- سخنگوی دولت گفت: بنابر اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که صبح امروز با او صحبت کردم، ظرفیت ما در شبکه ها تکمیل شده و برای افزایش ظرفیت ناچاریم سراغ فرکانس های صدا و سیما که کار نکرده یا کم کار می کنند، برویم.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، علی ربیعی در نشست خبری امروز خود درباره دادن اینترنت پرسرعت با پهنای باند بالا برای معلمان افزود: ما دو کار را درباره اینترنت خانگی دنبال می کنیم. ظرفیت های ما در شبکه ها تکمیل شده است و برای افزایش این ظرفیت ناچاریم سراغ فرکانس‌های صداوسیما که کار نکرده یا کم کار می‌کنند، برویم.
به گفنه او، به شرکت‌های اینترنتی ابلاغ شده با حداکثر سرعت، سرعت را به ۱۶ مگا بایت افزایش دهند.
ربیعی تاکید کرد: در قم و تهران تست افزایش سرعت به چهار برابر انجام شده است. ابلاغ هم شده که اینترنت مراکز دانشگاهی و پژوهشی رایگان باشد و وزارت علوم هم به سرعت زیرساخت‌های خود را برای آموزش از راه دور تکمیل کرده‌اند.
او افزود: در بحث درمان کرونا مساله خاصی نداریم و اگر چند عامل را برای موفقیت کنار هم بگذاریم، یک عامل این است که زیرساخت مناسب داشتیم.
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز صبح امروز در لایو اینستاگرامی خود از ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور برای درخواست بازپس‌گیری فضای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز از سازمان صدا و سیما خبر داد.
 او با اشاره به نیازمندی کشور به افزایش ظرفیت شبکه موبایل، اظهار داشت: در صورتی که منابع فرکانسی را دریافت کنیم، کیفیت اینترنت موبایل افزایش می‌یابد.
جهرمی با بیان اینکه از روز ۱۸ اسفند ماه سال ۹۸ کشور وارد بهمن ترافیک شبکه اینترنت شد، گفت: طراحی شبکه تلفن همراه برای ترافیک روزانه ۷.۵ پتابایت پیش بینی شده بود که این عدد در تاریخ ۱۸ اسفند برای هر اپراتور به ترافیک حدود ۶.۸ پتابایت رسید.
وی با بیان اینکه متوسط سرعت نسل ۴ موبایل می‌توانست حدود ۱۵ مگابیت بر ثانیه باشد، افزود: از ۱۸ تا ۲۸ اسفندماه ۹۸ اپراتورهای موبایل ظرفیت شبکه را افزایش دادند و هم اکنون ظرفیت شبکه موبایل از متوسط روزانه ۷.۵ پتابایت به ۱۱.۲ پتابایت رسیده است. با این وجود به دلیل افزایش میزان مصرف کاربران، در صورتی که منابع فرکانسی در اختیار داشته باشیم می‌توانیم این ظرفیت را افزایش دهیم.
جهرمی ادامه داد: در این ایام و برای مختل نشدن شبکه موبایل، بخشی از فرکانس سایر اپراتورها و سایر بهره برداران را آزادسازی و در اختیار اپراتورهای موبایل قرار دادیم و از اپراتورهای بین المللی نیز برای این افزایش ظرفیت کمک گرفتیم.
وی با اشاره به اینکه شب گذشته ظرفیت شبکه موبایل از ۱۱ پتابایت نیز عبور کرد، گفت: تمامی تلاشمان این است که بتوانیم ظرفیت شبکه موبایل را برای کلاس‌های مجازی مدارس و دانشگاه‌ها افزایش دهیم و در این راستا نیازمند منابع فرکانسی هستیم که بخشی از آن در اختیار سازمان صدا و سیما است.
 وزیر ارتباطات ادامه داد: از این رو امروز با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور و ارائه گزارش ۶ ساله از پیگیری‌هایمان برای آزادسازی فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ که در اختیار صدا و سیما است، خواستار بررسی این درخواست در ستاد ملی کرونا شدیم تا با همدلی و همراهی سازمان صدا و سیما، این فضای فرکانسی به شبکه موبایل افزوده شود و شاهد افزایش کیفیت این خدمات باشیم.
وی گفت: مطمئن هستیم که آزادسازی فضای فرکانسی به اندازه آزادسازی خرمشهر سخت نیست، گفت: درصورتی که این منابع فرکانسی از سوی صدا وسیما در اختیار ما قرار گیرد، کیفیت اینترنت موبایل چند برابر بهبود می یابد.
جهرمی تأکید کرد: با توجه به میزان مصرف کاربران، پیش بینی مان روند کاهشی کیفیت در سرعت اینترنت موبایل است و تنها با آزادسازی فضای فرکانسی می توانیم امیدوار باشیم که کیفیت بر می گردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.