تلفن همراه

فناوری

April 6, 2020
16:31 دوشنبه، 18ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110474

سوزاندن دکل های مخابراتی در انگلیس به تصور نقش داشتن در شیوع کروناویروس!

 
برخی از منتقدان توسعه شبکه 5G که فکر می‌کنند توسعه این شبکه منجر به شیوع بیماری کووید-19 شده است، اقدام به آتش زدن دکل‌های مخابراتی می‌کنند.
 
به نقل از آی ای، تئوری های توطئه در همه جا وجود دارند و اغلب آنها دیدگاه هایی بی ضرر هستند. اما هرازگاهی برخی از تئوری های توطئه چنان قوت می گیرند که باعث خسارت واقعی می شوند.
 
به گزارش گاردین، در حال حاضر چنین موردی در انگلستان به وجود آمده است و افرادی در حال به آتش کشیدن دکل های تلفن همراه و حتی توهین و بدرفتاری با مهندسان پهنای باند هستند، چرا که معتقدند شیوع کروناویروس ممکن است با توسعه شبکه 5G مرتبط باشد.
 
یکی از اولین دکل های مخابراتی که این هفته طعمه حریق شد، در بیرمنگام بود. اپراتور شبکه موسوم به "EE" به گاردین گفت که احتمالاً این آتش سوزی عمدی بوده است.
 
این اپراتور گفت: آسیب و قطع عمدی ارتباطات موبایل در زمانی که مردم بیش از هر زمان دیگری به آن احتیاج دارند تا با یکدیگر در ارتباط باشند، کاری تاسف آور، مضر و خطرناک است. ما سعی خواهیم کرد تا هرچه سریعتر آنها را احیا کنیم، اما خسارات ناشی از این آتش سوزی ها قابل توجه است. 
 
در همین حال، بی بی سی گزارش داد که در لیورپول و ملینگ در بندر مرسی ساید، آتش سوزی های بیشتری رخ داده است. از تعدادی از این آتش سوزی ها نیز توسط معترضین ضد 5G فیلمبرداری شده و در فیسبوک و یوتیوب به اشتراک گذاشته شده است.
 
یوتیوب در همین راستا و به منظور عدم تبلیغ و ترویج این کار و حفظ تجهیزات مخابراتی و ارتباطی اعلام کرد که تمامی ویدیوهای مربوط به این موضوع را از پلت فرم خود حذف خواهد کرد.
 
معترضان حتی تا آنجا پیش رفته اند که از مهندسان مخابرات پرخاش و بدرفتاری می کنند. حتی برخی از این مهندسان از این افراد در فیسبوک خواسته اند که این کار خود دست بکشند، چرا که آنها در توسعه شبکه های تلفن همراه دست ندارند.
 
از طرفی وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا یک پست در توییتر منتشر کرد که می گوید: هیچ مدرک معتبری مبنی بر ارتباط بین کووید-19 و شبکه 5G وجود ندارد. با این حال، به نظر می رسد این امر تأثیر کمی بر معترضان خواهد گذاشت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.